wireless

• Onderwerp starter Onderwerp starter cvk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cvk

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2007
Ik heb een Toshiba labtop met een interne wirelesskaart. Nu wil ik op een afstand van 20m van de router de labtop gebruiken in een caravan. maar ik kan daar geen signaal ontvangen. Zijn er nog mogelijkheden om dit signaal te versterken zonder kabel of verplaatsing van de router? De router staat in een loods van stalen damwand. Buiten de loods heb ik nog 50% van het signaal.

Je kan het signaal verlengen met nóg een router, maar ik weet niet of dat een optie voor je is. Daarnaast zijn er routers die speciaal ontworpen zijn voor langere afstanden (verwacht geen honderd meter of zo), zijn wel ietsjes duurder.

Ik heb een Toshiba labtop met een interne wirelesskaart. Nu wil ik op een afstand van 20m van de router de labtop gebruiken in een caravan. maar ik kan daar geen signaal ontvangen. Zijn er nog mogelijkheden om dit signaal te versterken zonder kabel of verplaatsing van de router? De router staat in een loods van stalen damwand. Buiten de loods heb ik nog 50% van het signaal.

Hoi,

Betekent dus dat je stalen buitengevel de 'boosdoener' is. Want die twintig meter moet - zonder 'obstakels' - te doen zijn. Dat opstakel: die stalen damwandpanelen, moet je dus omzeilen.
Je kunt een omni-directionele antenne aan de router schroeven (afhankelijk van het type, want bij sommige zit de antenne er niet op geschroefd)
Je zou ook kunnen werken met een Wireless-N router, maar dan moet je ook een extra draadloos kaartje voor je laptop hebben voor het effect. En dan nóg zit je met een aanmerkelijk signaalverlies. Afwegend, denk ik dat die antenne de meest effectieve oplossing is.

Kijk eens hier: http://www.wifishop.nl/products/wifi-antennes-2-4-ghz

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan