Wirelles Experiabox

Status
Niet open voor verdere reacties.

panhuismolen

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2006
Hallo lezers,

Ik heb een wirelles verbinding via een experiabox van de KPN maar de verbinding cq. snelheid is niet optimaal, mijn vraag zijn deze signalen op een of andere manier te versterken via een versterker?
Ik zie jullie reactie tegemoet.:thumb:

Harry

panhuismolen zei:
Hallo lezers,

Ik heb een wirelles verbinding via een experiabox van de KPN maar de verbinding cq. snelheid is niet optimaal, mijn vraag zijn deze signalen op een of andere manier te versterken via een versterker?
Ik zie jullie reactie tegemoet.:thumb:

Harry

Je geeft een beetje weining informatie ! Over welke abbo praten we en heb je een snelheidstest gedaan bijv downloaden van 100 mb op de bbnedspeedtest site ?
Welk type draadloos praten we over ?

Hallo lezer,

Ik zal proberen om u de nodige informatie te verschaffen mbt. tot de verbinding.
Ik heb volgend abonnement InternetPlusBellen Lite 3 Mb / 512 Kb/s
deze verbinding wordt tot stand gebracht met een modem / router van KPN en wel
de experiabox toegang tot internet via de nieuwste Wi-Fi technologie, de 802.11g variant.
De router en de laptop zijn wirelles verbonden via een Gigaset USB Adapter 108 van de Siemens

Speedtest uitgevoerd via de huidige verbinding.
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 304.1 KByte/sec (=2433 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 50.7 KByte/sec (=406 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 653.0 Conn/min

Hopende voldoende informatie.
Ik zie de evt reactie van jullie.gr
Harry

Hallo lezer,

Bij speedtest 32 kb / sec snelheid 325 kb / sec
Bij speedtest 100 kb / sec snelheid varieert tussen de 250 / 300 kb / sec.
Niet spectaculair.
Afw. jullie reactie, gr
Harry

Uitgaande van Wifi 802.11g 54 Mbps en 50% overhead denk ik dat de verklaring wel gegeven is of niet ? Doe anders eens dezelfde test met netwerkkabel en je zult zien dat je hoger uit komt.

Ik denk dat @upsidaisy het goed heeft.
Gezien je abbo zal er niet veel echt spectaculaire verhogen tot stand komen.

De speedtest laat ook nooit de 100%zien. Groter bestanden downloaden geeft een reëler beeld maar ik denk dat je niet echt hoeft te klagen.

Doe zulke tests ook nog eens op een ander tijdstip van de dag, zal je zien dat dit ook invloed heeft ivm de drukte in de spitsuren op internet.

Je kan deze ook eens proberen http://www.snelheidstest.nl/ hier ben je sneller als bij speedtest.nl. Het is maar hoe er gemeten wordt.:D
En zet je firewall eens uit bij z'n test dan zal je ook andere waarden kunnen zien.

controleer op je EPB (experiabox) als je wel op kanaal 11 zit, bij een harde reset willen ze wel eens terugvallen op kanaal 1 en mij is deze ontzettend langzaam

Experiabox

Beste lezer,

Speedtest Mordax,

uploadsnelheid 50 KB
downloadsnelheid 311 kb
Gr.
Harry

panhuismolen zei:
Beste Wynand,

Channel staat op auto.
Moet dit veranderd worden?
Gr.
Harry
je kan proberen door hem op 11 te zetten ipv op Auto
hij wil wel eens een lagere kanaal geven, mijn ervaring is dan ook dat ie dan stukken langzamer wordt.
Ik kan het goed merken als ik in het netwerk verbinding heb met een andere computer, hij wordt zo traag als "je weet wel."

Experiabox

Beste mensen,

Beste verbinding met kabel, probleem opgelost, helaas niet draadloos.
Dank voor jullie reacties:thumb:
Gr.
Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan