Wirelles verbinding valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

D_ennis89

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2004
Hallo,

Wij hebben thuis een vaste computer (windows ME) en een laptop (Windows XP). Omdat wij ook wilden internet hebben op de laptop hebben wij een wireless homestation gekocht: http://www.sitecom.nl/products_info_frame.php?product_id=177&grp_id=6
Hier op staat dus een modem met ADSL-verbinding (die het gewoon goed deed zonder wireless station), een (Vaste) computer (en een laptop).

Ook heb ik deze beveiligd met een WEP-code. Maar nu valt de verbinding vaak weg. En als je de verbinding terug wil helpt het om naar de acces point toe te lopen en de stekker er even uit te halen en er weer in te doen.

Alvast bedankt :) Dennis

Ik ben niet héél erg slim met computers dus als jullie het simpel zouden willen houden :p

Je zou eens een andere kanaal kunnen proberen.
Staat meestal in het beginscherm van je accesspoint.
En probeer het eens tijdelijk zonder web beveiliging, valt de verbinding dan ook regelmatig weg?

Ik weet zeker dat de verbinding ook al weg viel toen ik er nog geen WEP beveiliging had opgezet, maar zou je kunnen uitleggen wat ik moet doen als ik het op een ander kanaal moet zetten? Bijvoorbeeld de engelse term er voor geven

Alvast bedankt :)

Ik heb alleen een voorbeeld van de Linksys.
Daar staat "Channel" meteen in het eerste scherm.
Meestal kun je dat ongeveer wijzigen van 1 t/m 13.

naamloos016dy.gif

Helaas, het heeft niet geholpen, ik hab al verschillende codes geprobeerd ( 5 van de 13) en het helpt niet.
Maar als ik de stekker van de router er uit haal en er weer in doe krijg ik meestal wel weer verbinding :confused:

De verbinding met het netwerk valt ook vaker 's avonds weg dan 's middags

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan