Wirelss vindt router niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

desolate

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hallo,
Ik heb een Asus laptop die altijd prima via een draadloze verbinding verbonden was met internet. Om de een of andere reden kan de laptop nu mijn draadloze verbinding niet meer vinden. Wel die van de buren (neem ik aan), maar niet meer mijn eigen.
- Opnieuw opstarten van de router en modem had geen zin.
- Asus netwerkadapter geeft geen foutmelding bij apparaatbeheer

Soms komt mijn router (Linksys) ineens wel weer voor in de lijst van beschikbare netwerken, maar dan lukt het niet verbinding te maken.

Als je de andere verbindingen wél kunt zien ligt 't niet aan de laptop maar aan de router,dan zendt die geen signaal uit.Misschien een ander kanaal gebruiken in de wireless-settings?

Gaat dat via Geavanceerd en dan WZC IBSS-kanaalnummer? En hoe weet ik dan welk kanaal ik moet hebben?

---

Verschillende kanalen geprobeerd. Maakt geen verschil.

Laatst bewerkt:
Kij ff hier kanaal 1 of 6 kun je proberen die overlappen niet met andere kanalen,kwestie van uitproberen.

Maakt niet uit. Onder netwerkverbindingen staat nog steeds niet verbonden

Als ik naar de card settings van ASUS WLAN ga wordt de verbinding met de LINKSYS wel aangegeven in de SSID, maar zodra ik op OK druk verdwijnt het en is de verbinding weg.

Zou het helpen als ik de instellingen van de router wijzig? Of als ik de kaart opnieuw installeer?

Heerlijk zoals een bedrijf meedenkt bij problemen. Onderstaande quote komt van de site van de betreffende fabrikant, na een probleemoplosser te hebben doorlopen:

OPMERKING: Als de computer die u gebruikt nog altijd niet met internet kan verbinden, probeer dan een andere computer.:mad:

Dan zou ik de router helemaal opnieuw instellen en als alles goed werkt een backup maken van de settings (dat is mogelijk in vrijwel alle routers) bij advanced settings o.i.d. er wordt dan een BU gemaakt v.d.de gemaakte instellingen en dat bestandje kun je opslaan (weet ff de extensie niet .bak?) Als je dan problemen hebt kun je evt. daarmee de instellingen terugzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan