Wirwar van kabels aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Punker73

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Ik hoop dat iemand mij kan helpen hier ...... gisteren alle apparaten in huis eens losgekoppeld om alles een keer fatsoenlijk aan te sluiten maar ik kom er niet uit ....

Wat heb ik allemaal:

TV met 2 scart poorten
XBOX360
Receiver/Versterker
DVD Speler
@Home digitaal tv kastje (SAMSUNG)
IPOD

Ik heb alles als volgt aangesloten

DVD Speler
Op receiver via Coaxiaal kabel voor geluid (op COAXIAL DIGITAL IN)
Op receiver via Gele tulp stekker voor beeld (op DVD in)

@Home digitaal
Op TV via scart aansluiting voor beeld
Op receiver via optische kabel voor geluid (op OPTICAL 3)

XBOX360
Op receiver via Gele tulp stekker voor beeld (op VIDEO1 IN geel)
Op receiver via Rode en Witte tulp stekker voor geluid (op VIDEO1 IN rood en wit)
(dit is allemaal gedaan via bijgeleverd XBOX kabel)

IPOD
Op receiver via Gele tulp stekker voor beeld (op VIDEO2 IN geel)
Op receiver via Rode en Witte tulp stekker voor geluid (op VIDEO2 IN rood en wit)
(dit is allemaal gedaan via bijgeleverd kabel die ik kreeg bij het docking station voor de Ipod)

TV
Op receiver aangesloten via de 2e scart op de tv met gele tulp stekker (op MONITOR OUT)
Ik heb dit gedaan via een soort scart aansluiting die bij de xbox zat. Je kunt dit in de scart duwen en dan zit er aan de andere kant een geel/rood/wit aansluiting.

Mijn vraag is nu hoe ik het geluid van de "gewone TV" dus niet via het tv digitaal kastje op de stereo krijg. (dat kastje tv digitaal gaat er binnen kort uit omdat ik het (a) onhandig vind en (b) te duur om tv digitaal te kijken (aangezien ik weinig tv kijk). Ik heb een rood/wit aansluiting aagesloten op de scart waar ook de gele kabel in zit (zie hierboven) en dan naar de video 2 IN rood wit maar dan krijg ik geen geluid.

Misschien een onoverzichtelijk verhaal uiteindelijk maar ik hoop dat iemand mij kan helpen (of eventueel tips geven om alles anders aan te sluiten).

Ik heb nog een kart splitser in huis liggen (1 scart kabel aan 1 kant en een doos met 3 aansluitingen aan de andere kant (zonder aan uit schakelaars ofzo).

Heeft je TV nog andere poorten dan die 2 scartpoorten?
Want dan heb je al een redelijk oude TV, klopt dit?

Zelf heb ik namelijk de Xbox 360 middels de componentkabel aan mijn tv aangesloten ipv scart... laat nog even wat weten ajb.

Heeft je TV nog andere poorten dan die 2 scartpoorten?
Want dan heb je al een redelijk oude TV, klopt dit?

Zelf heb ik namelijk de Xbox 360 middels de componentkabel aan mijn tv aangesloten ipv scart... laat nog even wat weten ajb.

Helaas heeft deze alleen 2 scart poorten en dat is alles ....... is nog niet zo heel oud maar wel maar een redelijk standaard Phillips model.

Goed, hoeveel optische aansluitingen heeft jouw receiver nog?
Die van mij heeft er 2 en dat is voldoende (nog wel).

Op je digitale TV kast (Samsung) zit een optische uitgang voor geluid.
Wat je kan doen is de digi aansluiten via optisch aan je receiver waardoor je geluid over de receiver hebt. Goed als je receiver maar 1 optische aansluiting heeft ben ik bang dat er niet veel te veranderen is. Ik zou dan gaan investeren in een nieuwe (LCD) TV. Dit kost even een duit maar als je een gamer bent zal je merken dat het veel verschil maakt.

Het voordeel hiervan is dat je meer aansluitingen in je tv hebt waardoor alles veel beter te verdelen is dan nu. Om heel eerlijk te zijn heb je meer apparatuur om op je tv aan te sluiten dan je tv aan kan. Zelfs als je de digitale tv er uit doet en er voor kiest het geluid over de speakers ipv over de tv te laten gaan het nogal omslachtig gaat.

Overigens, ik heb digitale TV van Casema (sinds 1 juli zijn @home en casema 1) en voor het kijken naar digitale tv kost mij dit niks extra's. Door de kaart te activeren betaal ik mijn reguliere 15,10 per maand and that's it, hierdoor heb ik wel digitaal signaal maar geen extra kanalen. Het voordeel van digi tv is dat je wel een tv gids hebt in de tv ipv op papier. De Veronica gebruik is alleen als vermakelijk modeblad op de wc.

En om advies te geven op je vraag.... ik had het (met deze apparatuur) niet anders aangesloten dan jij.

Groet Greg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan