wiskundig symbool

Status
Niet open voor verdere reacties.

joram

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2002
hoe krijg ik het tekentje om congruentie aan te duiden (wiskundig teken) het moet iets zijn in de trant van een = teken en een ~ erbovenop wie helpt me

In de ascii tabellen komt 'ie niet voor.

Als niemand een "truc" weet zou je kunnen overwegen om het teken in een tekenprogramma te maken en 't vervolgens in te voegen in je document / spreadsheet.

Als je Windows XP hebt kun je zelf je letters maken. Ga naar start > uitvoeren > eudcedit. Er wordt nu een programma gestart waarin je zelf letters kan ontwerpen. Als je naar Bewerken gaat en kiest voor Teken kopiëren en vervolgens voor ~ kiest, kun je daaronder een = teken maken. Om dit teken op te slaan klik op Bewerken > Teken opslaan. Om dit nieuwe teken in te voegen in een Word document ga je naar Start > Alle prog's > Bureau-acc > Systeemwerkset > Speciale Tekens. Kies dan als lettertype Alle lettertype (persoonlijke tekens) en klik op het nieuwe teken, kies Selecteren, en dan Kopieren. Nu kun je het teken plakken in je Word document als een normaal teken.

Suc6!

Dennis

Joram,

Bedoel je dit teken ¡Ö

Dit is volgens mij alleen in te voegen in Word via de
optie 'invoegen' - 'symbool' en dan kijken bij de wiskundige
tekens , de sneltoets zou zijn 2248, ALT+X maar dit
werkt niet zonder meer. Wel kun je hem gewoon
in laten voegen met de wizard.

Mocht dit niet het teken zijn wat je zoekt, ben tenslotte
ook geen wiskundige, kijk dan ff bij de wiskundige tekens en kies daarna voor Kopieren van de letter en
vervolgens kun je hem gewoon weer plakken in een
ander document.

Gr, Remy

Is het niet deze 2 ~ boven elkaar? (sorry, kopieren vanuit word werkt niet krijgt dan dit --> ¡Ö )
Deze zit in Word bij Invoegen / Symbolen / subset: Wiskundige tekens
(Althans bij mij in de engelse versie: Insert / Symbol / Subset: Mathematical Operators.)

Olav

Ik heb het gevonden!

Zorg eerst dat je het hulpprogramma Microsoft Vergelijkingseditor hebt geinstalleerd.(Bij de Office-setup kies je voor Onderdelen toevoegen of verwijderen, bij Office-hulpprogramma's zie je dan de vergelijkingdeditor staan).

Ga dan naar invoegen > object > microsoft vergelijking. Er zal dan een nieuwe balk komen. Klik dan op de knop Links boven (met o.a. 2x ~ teken) hier staat het door jouw gewenste teken bij (5e van boven aan de rechtse kant) Klik hierop en het teken zal in je document verschijnen.

Suc6,

Dennis

Idd, krijg nou t**ten

Denk plak um er ff in, maar nee dit werkt niet nee.

Maar ik bedoel idd die twee ~ boven elkaar.

Remy

Geplaatst door Remy
Idd, krijg nou t**ten

Denk plak um er ff in, maar nee dit werkt niet nee.

Maar ik bedoel idd die twee ~ boven elkaar.

Remy

Die staat ook bij microsoft vergelijking. Alleen in plaats van de 5e rechts van boven is het de 5e links van boven ;) .

Dennis

Edit: oeps srry d8 ff dat je de vragensteller was :o

Denissa,

knap hoor !

Waar HAAL je 't vandaan (Bill gaatjes had 'm knap verborgen.........) :D

Geplaatst door gast0225
Denissa,

knap hoor !

Waar HAAL je 't vandaan (Bill gaatjes had 'm knap verborgen.........) :D

Tsjah... ik zat ook eens met dit probleem en ben toen tot deze oplossing gekomen. Maar waarom Billie hem nou zo goed had verstopt blijft mij ook een raadsel :D .

Dennis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan