In bijlage vind je een screenshot van mijn probleem.
De situatie zit als volgt in elkaar:
A1 is het totaal aantal liter.
A4 tem A10 zijn de flessen met hun bepaalde hoeveelheid.
De berekening is zo dat ik het aantal moet weten. Dat aantal moet steeds zonder decimalen zijn. Zo is B4 normaal 82.6 ofzo, maar aangezien er geen halfvolle flessen mogen zijn, heb ik daar geheel gebruikt.
Zo heb ik al B4 kunnen berekenen.
=GEHEEL($A$1*1000/A4;0)
Nu is mijn vraag (na X aantal uren zoeken):
Wat is de tweede formule, zodanig dat de aantallen matchen. Je moet dus iedere keer met de overschot werken.
Na de flessen van 2000ml gevuld te hebben, blijft er 1486ml over. Wat wil zeggen dat er geen flessen zijn van 1500ml...
De formule van B5 moet nadien gekopiëerd worden naar B6-B10.
Ik versta de bedoeling van de oefening, maar vind dus langs geen kanten hoe ik het kan doen kloppen...
Alvast bedankt!
De situatie zit als volgt in elkaar:
A1 is het totaal aantal liter.
A4 tem A10 zijn de flessen met hun bepaalde hoeveelheid.
De berekening is zo dat ik het aantal moet weten. Dat aantal moet steeds zonder decimalen zijn. Zo is B4 normaal 82.6 ofzo, maar aangezien er geen halfvolle flessen mogen zijn, heb ik daar geheel gebruikt.
Zo heb ik al B4 kunnen berekenen.
=GEHEEL($A$1*1000/A4;0)
Nu is mijn vraag (na X aantal uren zoeken):
Wat is de tweede formule, zodanig dat de aantallen matchen. Je moet dus iedere keer met de overschot werken.
Na de flessen van 2000ml gevuld te hebben, blijft er 1486ml over. Wat wil zeggen dat er geen flessen zijn van 1500ml...
De formule van B5 moet nadien gekopiëerd worden naar B6-B10.
Ik versta de bedoeling van de oefening, maar vind dus langs geen kanten hoe ik het kan doen kloppen...
Alvast bedankt!