• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wiskundige formule excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

michielaliasv

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Dames en heren, is er iemand die mij met het volgende kan helpen: zie bijlage.

Het betreft een formule om naar bepaalde waarden toe te rekenen, zelf zie ik het als zeer lastig, en bij mij er volledig op stuk Dus als er een wiskundige bij zit gaarne uw hulp!

Bijlagen

Het zal misschien aan mij liggen, maar ik begrijp het probleem niet echt ???:o:o

Joske

Nee ik vermoed dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest.
Iemand bezit op een december de onderstaande verdeling van aandelen. ( dus 500, shell a 20 euro, 500 total a 40 euro etc) De totale waarde is 47500

Aandelen aantal Prijs
Shell 500 20 10000
Total 500 40 20000
KPN 1000 12 12000
ING 900 5 4500
Cash 1000 1000

47500

Op 7 december is shell 2% gedaald in waarde, Total 1 % gestegen, KPN 3% gestegen en ING 1.5% gedaald. De waarde van de portefeuille zou op 7 dec. moeten zijn 47792.5

ECHTER ik krijg door dat de waarde op 7 december niet 47792.5 is maar 47772.5. Dit betekent dat er dus in de portefeuille ergens verdanderingen hebben plaatsgehad, aangezien geen extern kapitaal is aangetrokken) In dit geval was is met de Cash positie aandelen shell gekocht ( 50 stuks) dus er is geen cash meer en zijn 50 stuks meer aandelen shell in de portefeuille.

Aangezien het een voorbeeld betreft weet ik dus dat er met de cash positie 50 stuks shell zijn gekocht. Echter ik vraag mij af of hier ook naartoe gerekend kan worden

Poeh dat wordt erg lastig, aangezien er redenering aan te pas zal komen. Tevens omdat verschillende resultaten een goed antwoord kunnen opleveren.
Hoe komt het eigenlijk dat het niet duidelijk is, wanneer er opnieuw is geïnvesteerd

Beste michielaliasv

Door het feit dat je voor € 1000 aan aandelen hebt gekocht bij Shell dat je nu een verlies hebt van € 20 (1000 * 2% = € 20)
Wat jij wilt dat het terug in evenwicht wordt of niet ?

Als we dat allemaal moesten weten dan was ik al rijk denk ik. :D

Dat is nu eenmaal als je aandelen koopt.

Groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan