Wiskundige operators in IE worden niet weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Uturn

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Hoi,
Ik ben een website aan het maken waarin enkele wiskundige formules staan. Ik haal de codes voor de symbolen uit de handleiding html. Maar sommige symbolen zoals de dot-operator (⋅) en dubbele pijl (⇐) werken niet in IE (is ook aangegeven in de handleiding). Hoe kan ik die dan toch weergeven in deze browser?

Bij mij werkt het gewoon in IE, die handleiding is al behoorlijk oud. Welk lettertype gebruik je?

Hoi Uturn,
In elk geval IE7 kan slecht omgaan met mathematische tekens: o.a. de ⋅ () en de ⇐ () worden niet weergegeven (testpagina bv.: http://barzilai.org/math_sym.htm).
  • Hier op deze forumpagina komen overigens de "friendly names" ⋅ en de ⇐ (ingetikt in het reactievenster) ook niet tevoorschijn!
  • Maar wel de code-equivalenten: &​#8901; voor de ⋅ en &​​​#8656; voor de ⇐ !
  • Hierboven is ook de Verdana als lettertype voor deze tekens gebruikt.
Kan je misschien de "middot" gebruiken? Dat is de · of &​#183;(·), die het ook in IE7 doet, en kleiner is dan de "bull": de • of &​​#8226; ().
Blijft over de dubbele staart-pijl...

<edit>
O, de middot-code doet het hier ook niet met de · :(
Maar wel op deze.
</edit>

Laatst bewerkt:
Voor het dubbele-staart pijltje zou je als workaround een img
lArr.gif
kunnen gebruiken
(dit pijltje hierboven is zo'n img! www.developerscorner.nl/csshunter/tests/images/lArr.gif).

En als de formules niet om de haverklap hoeven te veranderen, zou je ook de hele formule in bv. Word kunnen maken, plus screenshotje maken en ombouwen tot img voor op de site.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Je kan je ook gaan verdiepen in MathML, al is de browserondersteuning daarvoor nog beroerder.

Thanks,

De middot werkt prima!
Het dubbele pijltje kan ik eventueel wel weglaten, en als ik het niet meer aan kan zien gebruik ik wel een ander pijltje:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Nabrandertje:

Het merkwaardige is, dat je met lettertype "Symbol" (dat op de meeste Windows-machines zit) en dan een Ü wel het dubbelstaartige pijltje in IE7 te zien krijgt. :shocked:
En ook in Chrome en Safari. Maar dit doet het dan weer niet in Firefox 3.5 en Opera 9.64. :eek:

Testpagina met alle opties:
't Is toch wat met die browsers!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan