Wisselbestand gebruik loopt op.

• Onderwerp starter Onderwerp starter TFP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TFP

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Hallo.
Sins een paar weken merk ik dat mijn pc na een paar dagen erg veel geheugen gebruikt.
Ik laat mijn pc altijd in stand-by zodra ik weg ga omdat opstarten nogal erg lang duurt.
Maar na een week is z'n geheugen gebruik enorm gestegen ( 700-900mb naar 1,1-1-6gb idle )
Ik merk ook dat er altijd een Svhost.exe erg hoog staat,ongeveer 84.000kb's. ( dit merk ik ook met andere svhosts.exe die open staan eens stuk of 6-7 )terwijl er eigenlijk niet zo veel zwaars draait.
Maar zodra ik hem weer opnieuw opstart is het weer normal.

Als iemand mij het antwoord hierop zou kunnen geven ben ik die gene erg dankbaar.

-TFP-

Laatst bewerkt:
Goh, kan op zich meerdere oorzaken hebben me dunkt..

De gebrekkig garbage-collection van Windows kan een oorzaak zijn, waardoor die niet zo snel is om je ongebruikte RAM-geheugen vrij te maken voor je andere applicaties, maar veeleer liever steeds 'fresh' geheugen toekent.. :) En aangezien Windows zijn wisselbestand ook als een soort RAM-geheugen (dan wel on disk) gebruikt, zal die dezelfde algoritmes van GC toepassen, en zal dat wisselbestand groter en groter worden..

Dus tevens vrees ik dat je, als je een degelijke Windows-machine hebt draaien, toch af en toe eens zal moeten herstarten hoor.. Dan forceer je dat het RAM-geheugen leeggemaakt wordt, waarna Windows opnieuw lekker opstart en aan het werk kan gaan..

Btw, die svchost-processen zijn niet meer dan normaal hoor, ze zijn een beetje een backbone van je systeem.. En door de bovenvermelde reden kan het inderdaad zijn dat die precies hoe langer hoe meer geheugen lijken in te nemen..

Goh, kan op zich meerdere oorzaken hebben me dunkt..

De gebrekkig garbage-collection van Windows kan een oorzaak zijn, waardoor die niet zo snel is om je ongebruikte RAM-geheugen vrij te maken voor je andere applicaties, maar veeleer liever steeds 'fresh' geheugen toekent.. :) En aangezien Windows zijn wisselbestand ook als een soort RAM-geheugen (dan wel on disk) gebruikt, zal die dezelfde algoritmes van GC toepassen, en zal dat wisselbestand groter en groter worden..

Dus tevens vrees ik dat je, als je een degelijke Windows-machine hebt draaien, toch af en toe eens zal moeten herstarten hoor.. Dan forceer je dat het RAM-geheugen leeggemaakt wordt, waarna Windows opnieuw lekker opstart en aan het werk kan gaan..

Btw, die svchost-processen zijn niet meer dan normaal hoor, ze zijn een beetje een backbone van je systeem.. En door de bovenvermelde reden kan het inderdaad zijn dat die precies hoe langer hoe meer geheugen lijken in te nemen..

was even lezen en bedankt voor de reactie.
maar 6 tot 7 svhosts en dan allemaal boven de 20.000kb is dat niet iets wat veel?
Ik moet binnenkort mn hele windows systeem toch maar een uitpluisen hopen dat hij ook wat sneller wordt.

Btw leuke Elven lied avatar :p

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan