Wisselbestand te klein en niet aan te passen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jazzmatazz

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Vandaag heb ik XP Home opnieuw geinstalleerd. Alles werkte goed totdat ik bij het opstarten een melding krijg dat het wisselbestand te klein is en hoe je dit kunt verhelpen. Deze instructies heb ik opgevolgd en daar blijkt inderdaad dat het wisselbestand van de C: (systeem) partitie slechts 0 MB is. Als ik handmatig de grootte wil instellen, dan lukt het mij niet om getallen in de daartoe bestemde hokjes te plaatsen.

Ik heb een virusscan gedaan en alles is schoon. Heeft iemand een idee:
1) wat het nadeel is van een wisselbestandsgrootte van 0 MB?
2) hoe je deze waarde toch handmatig kunt aanpassen?

Alvast bedankt!

Ik heb hem ook op 0 staan, met 2 gig. intern geheugen heb ik dat ook niet nodig.

Overigens zul je wel de knop installen moeten gebruiken, alvorens het wil werken.

Dat begrijp ik, maar er valt niets in te stellen omdat ik geen cijfers kan invoeren bij Begingrootte en Maximale Grootte. Dus als hij vraagt: Geef een numerieke waarde op voor de begingrootte van het wisselbestand, dan kan ik daar niet aan voldoen.

Zo geprobeerd?

wisselbestand4.gif

Dan aangepaste grootte? en dat werkt niet?

wisselbestand4.gif

ik neem aan dat het account waaronder je ingelogt bent over admin rechten beschikt?

Vergeet ook niet in het door Lange Pier aangegeven venster een partitie aan te klikken waar het wisselbestand moet komen (bijv. C). Dan kiezen voor Aangepaste grootte, dan minimale- en maximale waarde invullen, dan op Instellen klikken, en dan enkele malen op Ok.

Succes,

Tijs.

Op onverklaarbare reden is het probleem even onverwachts verdwenen als dat het optrad. Geen idee waar het nou aan heeft gelegen, maar na een aantal keren reboot, doet hij het weer. Vreemd.....

Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan