Wisselbestand weg na update ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik heb gisteren een update gedaan van windows 8.1 naar windows 10 en nu kreeg ik daarnet de melding dat er onvoldoende geheugen beschikbaar was. In mijn pc zit 6GB.
Toen ik dan het wisselbestand ging controleren zag ik dat windows 10 de voorziene 10 Gb partitie die in windows 8 was ingesteld niet meer stond ingesteld.
Ik heb al een paar keer geprobeerd om deze nu aan windows 10 toe te wijzen maar dit lukt maar niet.1.jpg
Windows 10 zou dus de g partitie moeten gebruiken als wisselbestand.
Hoe krijg ik dit nu weer in orde ?

Als je C: selecteert, zoals in je screenshot, moet je wel aangepaste grootte aanvinken of door systeem laten beheren, nu staat "geen" aangevinkt.
Of de optie "Wisselbestandsgrootte voor alle stations automatisch beheren aanvinken.
Zorg dat NieuwVolume onder schijfbeheer wordt toegevoegd e/o partitie als actief markeren onder een andere naam (b.v. wisselbestand)
Kijk eerst of er iets op staat van Windows (b.v. een image of bu van 8.1).
Voeg evt. een schermafdruk van schijfbeheer bij.

Laatst bewerkt:
Als je een vast (statisch) wisselbestand wilt moet je de begingrootte gelijk stellen aan de maximale grootte. Als je die schijf alleen v.h. wisselbestand gebruikt kun je net zo goed een vaste grootte instellen. Zelf stel ik altijd een vaste grootte voor alle stations apart in.
Waarom is de schijf FAT32 en niet NTFS geformatteerd? FAT32 heeft zo z'n beperkingen qua lengte van bestandsnamen en bestandsgrootte v.d. opslag.
Workshop

Laatst bewerkt:
Wisselbestand ingesteld als NTFS.
33.jpg
34.jpg

Laatst bewerkt:
Denk het wel ja, pc is in ieder geval lekker snel en lijkt ook sneller te zijn dan met windows 8.1.

Veel succes verder, je kunt je vraag evt. zelf de status opgelost geven (rechtsboven in de beginposting). :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan