wisselbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank57

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2006
Berichten
185
ik wil het wisselbestand door windows laten beheren, en ik schakel altijd eerst wiselbestand uit, dan defragmenteer ik eerst voordat ik het wisselbestand weer inschakel, maar nu zie ik terwijl er geen wisselbestand is tijdens schrijfdefragmentatie toch een groen gedeelte,ik had de pc opnieuw opgestart maar het grone gedeelte blijft zichtbaar, hier het screen shot;
gggrw0.png



en ik heb dus nog geen wisselbestand ingeschakeld, dan zou je toch ook geen groen gedeelte mogen zien, of heb ik het mis?????
 
dan zou je toch ook geen groen gedeelte mogen zien, of heb ik het mis?????
Er zijn meer systeembestanden dan alleen het wisselbestand. Als je het wisselbestand een paar verschillende maximum waardes geeft, zie je snel wat daartoe behoort en welke de overige systeembestanden zijn. De twee overige groene zones in onderstaand voorbeeld behoren dus niet tot het wisselbestand.

pagefile.gif
 
Laatst bewerkt:
Had je wel eerst gereboot?
En in veilige modus gaat het beter, dan worden er minder bestanden gebruikt, die anders niet worden gedefragmenteerd.
 
Ook dan kunnen sommige systeembestanden niet gedefragmenteerd worden.
Die bestanden kun je met PageDefrag te lijf gaan. :)

pagedefrag.gif


Gebruik zelf de defragmentatietool van System Mechanic, duurt wel even maar dan heb je ook wat, defragmenteerd ook systeembestanden, beter dan die van Diskeeper of O&O, en gewoon in normale modus.

Tevens gebruik ik geen wisselbestand, met 2 gig. hoeft dat niet.:cool:
 
Er zijn meer systeembestanden dan alleen het wisselbestand. Als je het wisselbestand een paar verschillende maximum waardes geeft, zie je snel wat daartoe behoort en welke de overige systeembestanden zijn. De twee overige groene zones in onderstaand voorbeeld behoren dus niet tot het wisselbestand.

pagefile.gif
ik heb alleen op C wisselbestand, normaal als ik kies voor geen wiselebestand zie ik ook geen groen gedeelte tijdens defragmenteren. ik had eerst wisselbestand uitgeschakeld, daarna pc herstart en toen gedefragmenteerd en toen zag ik dat er nog een groen gedeelte was, ik heb daarna het wisselbestand weer door windows laten beheren en nu is die groene balk 2x zo groot alsof er 2x wisselbestand is toegewezen.

In de veilige modus klopt het wel, als ik dus wiselbestand uitschakel, zie ik ook geen groen gedeelte tijdens defragmenteren.
 
Er zijn meer systeembestanden dan alleen het wisselbestand. Als je het wisselbestand een paar verschillende maximum waardes geeft, zie je snel wat daartoe behoort en welke de overige systeembestanden zijn. De twee overige groene zones in onderstaand voorbeeld behoren dus niet tot het wisselbestand.

pagefile.gif
hier de screenshots met met en zonder wiselbestand dan zie je dat het wisselbestand nu 2x zo groot is en dat vind ik dus vreemd.

jjjjjfc4.png
met wiselbestand

gggrw0sq2.png
zonder wiselbestand

en zo te zien zijn er geen bestanden gefragmenteerd.
 
Laatst bewerkt:
Had je wel eerst gereboot?
En in veilige modus gaat het beter, dan worden er minder bestanden gebruikt, die anders niet worden gedefragmenteerd.
ik had gereboot, en er zijn zoals je kunt zien op screenshot geen bestanden gefragmenteerd, want dan zou je rode gedeeltes zien.
 
hier de screenshots met met en zonder wiselbestand dan zie je dat het wisselbestand nu 2x zo groot is en dat vind ik dus vreemd.

jjjjjfc4.png
met wiselbestand

gggrw0sq2.png
zonder wiselbestand
Volgens mij gaat het hier nog steeds om het wisselbestand en een stel andere systeembestanden. Maar de vraag is natuurlijk of je het merkt in de prestaties van je pc. Is dat niet het geval, dan zou ik me niet al te druk maken om een grafiekje. ;)
Wil je je wisselbestand zo klein mogelijk maken, dan zou je dit eens kunnen lezen. Windows 2000 werkt bij mij prima met een wisselbestand van 64 MB (bij 640 MB RAM). Ik merk dan geen verschil met de standaardinstelling die 960 MB is.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij gaat het hier nog steeds om het wisselbestand en een stel andere systeembestanden. Maar de vraag is natuurlijk of je het merkt in de prestaties van je pc. Is dat niet het geval, dan zou ik me niet al te druk maken om een grafiekje. ;)
Wil je je wisselbestand zo klein mogelijk maken, dan zou je dit eens kunnen lezen. Windows 2000 werkt bij mij prima met een wisselbestand van 64 MB (bij 640 MB RAM). Ik merk dan geen verschil met de standaardinstelling die 960 MB is.
Ik heb verder geen problemen met de prestaties, ik vond het alleen een beetje vreemd.

bedankt voor je hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan