Wisselbestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincent-lamers

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2004
In windows Vista kun je partities aanmaken. Ik heb mijn Laptop Sony Vaio geupgrade naar windows 7. Ik heb van te voren eigen bestanden verwijderd en geinstallerde software.

Van de 250 Gb werd daardoor nog 38 GB ingenomen door Windows Vista en Sony software
Ik wil 3 parities maken C (windows), D(software) en E(eigen bestanden), echter kan ik C maar verkleinen tot 194 GB, en blijft er maar 34 GB voor D over. Dit komt volgens Microsoft door schaduwkopieen en wisselbestanden. Ik heb de verkleining dan ook niet uitgevoerd

Ook bij de upgrade naar Windows 7 kan ik ook maar verkleinen tot 160 GB, door wisselbestanden en momentopnamen. Kan ik die bestanden niet verwijderen zodat ik b.v tot 50 GB kan verkleinen. Microsoft schrijft wel iets over tijdelijk verplaatsen en teurgzetten van deze bestanden, (waarvan ik niet weet waarvoor ik ze nodig heb), maar niet waar ze staan en hoe je dat moet doen
Ik weet overigens niet tot hoever ik kan verkleinen want de besturingssoftware van Sony neemt ook ruimte in?

Ik heb iets gelezen over andere parititeprogramma's, zoals Gparted, partition manager en Partition Master, maar het zou toch gewoon met het programma van Microsoft zelf moeten kunnen? en wat doen deze programma's met die wisselbestanden, schaduwkopieen en momentopnamen? (is daar trouwens geen andere naam voor?)

Als ik dan toch een programma moet gebruiken welke is dan het handigste en beste?

Hoi,

Beter was geweest, die partities aan te maken voordat je Win7 ging installeren .....
Wat heeft het voor zin om een aparte partitie voor je software aan te maken?
Twee is dus eigenlijk voldoende.

Kan ik dat nu nog doen door opnieuw te beginnen?

Bedoel je dat jij je software ook op c zet of op d samen met de eigen bestanden. Het voordeel is dat je besturing en eigen software niet door elkaar gaat lopen. Ook microsoft raad aan om je software niet op c te zetten

Hoi,

Windows en de software zet je in de regel op één en dezelfde partitie.
Je eigen bestanden op een andere (schijf).
Kan je me even een link geven waaruit blijkt dat Microsoft het advies geeft software op een ándere partitie te installeren?

Ik heb contact gehad met micosoft omdat windows op mijn oude desktop vastliep. Mij werd toen aangeraden om verschillede partities te maken, zowel voor persoomlijke gegevens alswel software van derden. Zo had hij zelf een partitie met XP Vista en een voor de toekomstige w7, software staat op zijn vierde en eigen bestanden op zijn vijfde partitie.

Dit doet hij omdat als er problemen met Windows zijn deze zonder problemen kan verwijderen en opnieuw installeren zonder aan je eigen software te komen.

Sommige computergebruikers gebruiken trouwens meerdere besturingsprogramma's en dan zou het toch gek zijn dat je dan bij iedere besturingsprogramma ook al je eigen software zou installeren, de eigen software installeer je daarom dan ook op een apparte partitie, die je vanuit elk besturingsprogramma kunt aanspreken. Lijkt me dan ook logisch om te doen.

Ik heb overigens vanmorgen een herstel uitgevoerd van mijn C partitief (de enige naast de herstelpartitie) ik ontdekte nog printersoftware die niet werkte en andere vreemde software, die is er nu dus allemaal af. Ik werk nu dus weer met een maagdelijke Windows Vista, met een deel software van Sony zelf die noodazekleijk is voor de werking van de laptop.

Ik zie nu dat Vista en het deel van Sony 22 GB op parttitie C, inneemt en de herstelpartitie 10 GB (geen letter)

Als ik wil verkleinen kan dit nog steeds maar tot 130 GB voor C, waardoor er maar 98 GB voor D zou overblijven

Er zijn dus blijbaar nog steeds wisselbestanden aanwezig, ondanks dat er bij het herstel gezegd woordt dat C eerst geformateerd wordt, blijkbaar zijn er dus ergens bestanden weggeschreven tijdens de herstelprocedure?

Hi,

Wat jij (bij monde van een medewerker van Microsoft) beweert kan niet!
Bij het installeren van een programma (-pakket), worden er ook zaken geïnstalleerd binnen dat besturingssysteem zélf.
Dus je verhaal klopt niet.

Maar wellicht kan/wil iemand anders je hier - ondanks je nogal eigenwijze opstelling - verder helpen .....

Dat is me echt door Microsoft verteld. Ik begreep dat in de eerste instantie ook niet. Maar als dat door hen zo wordt verteld dan zou ik toch aan moeten nemen dat ze ook gelijk hebben. Ik heb zelf altijd mijn software van derden op C geinstalleerd en zie dat er delen in het besturingssyteem worden ondergebracht. Maar nu werd mij opeens verteld dat dat niet nodig is. Ik weet niet wie ik dan aan de lijn heb gehad maar software moet dus onder C. Dan begrijp ik alleen nog steeds niet het verhaal dat mensen die meerdere besturingssystmen installeren zeggen dat je voor XP10 GB nodig heb voor ubuntu 8GB etc.(zijn maar cijfers), waar laten die mensen hun software dan? niet op de partitie van Ununtu of XP, want dat past dan niet?

Heeft het aanmaken van een partitie dan uberhaupt nog zin

Uiteindelijk was natuurlijk mijn vraag hoe komt het dat ik schijf C maar kan verkleinen tot in het laatste geval 130 GB terwijl er maar 32 GB (22+10) in gebruik is

Ik heb met Microsoft gebeld, ander persoon zonder voldoenden technische kennis. Hij verwees me door naar Sony. Resultaat alles onder C installeren zoals ik dat zelf al dacht, Maar ik werd door de war gebracht door de vorige keer dat ik Microsoft belde (waren dus niet mijn eigen woorden) D hoeft in principe niet aangemaakt te worden voor persoonlijke bestanden, ik kan deze ook gewoon op C zetten, als ik maar weet waar ze staan en regelmatig kopieen maak. Dat C niet kleiner dan 130 Gb kan worden is dus niet nodig zou zelfs liever groter moeten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan