heb je hier :
Hallo, ik krijg in mijn logboek de foutmelding:
Gebeurtenis id 51
er is een fout ontdekt op apparaat/device cdrom1 tijdens een wisselbestandsbewerking.
Als ik met nero een dvd 1 op 1 wil kopieren lukt dat niet.
wie weet raad ?
gr karel
DeLorean
Moderator
Belgium
Berichten 4617
Berichten - 03 Sep 2004 : 16:22:58
Te weinig vrij Ram geheugen,
Te weinig vrije schijfruimte.
Dit kunnen de mogelijke oorzaken zijn.
Kopieer anders de Dvd eerst naar de schijf en dan nadien naar de Dvd.
Groeten.
--------------------------------------------------------------------------------
KSR
Junior Member
Netherlands
Berichten 377
Berichten - 03 Sep 2004 : 21:48:10
Ik denk dat je twee cdrom's op een ide kabel heb aangesloten, en dan werkt het 1 op 1 ook niet.
Beste is hardeschijf en cdrom op 1 kabel, en evt op de 2de kabel het zelfde of alleen cdrom of hardeschijf.
--------------------------------------------------------------------------------
NOTE: Your mouse has moved, Windows must now restart to make changes.
karel
Starting Member
Netherlands
Berichten 36
Berichten - 03 Sep 2004 : 23:52:45
te weinig vrij ram en vrije schijfruimte kijkt mij niet de oorzaak. 1 gb ram en vrije schijfruimte ong. 90 gb.
wisselbestand staat op 1,5 gb.
@ KSR mijn hd en cd/dvd rom en cd\dvd writer zitten inderdaad alle op een ide kabel.
Hoe zou ik dan de boel moeten aansluiten?
ben geen computer nerd, graag duidelijke uitleg.
met vr groet Karel
Erik2
Average Member
Netherlands
Berichten 630
Berichten - 04 Sep 2004 : 00:07:45
citaat

KSR mijn hd en cd/dvd rom en cd\dvd writer zitten inderdaad alle op een ide kabel.
Hoe zou ik dan de boel moeten aansluiten?
ben geen computer nerd, graag duidelijke uitleg.
als je spelers op 1 kabel zitten, dan moet er 1 master zijn en de ander slave, als eerste op de kabel, vanaf het moederbord, de master en als tweede de slave. is dat bij jou het geval?
Bewerkt door - Erik2 op 04 Sep 2004 00:18:15
Erik2
Average Member
Netherlands
Berichten 630
Berichten - 04 Sep 2004 : 00:13:24
je kunt dat zien(je moet dan ff de pc kast open makem, computer uit en stroom eraf en jezelf statisch ontladen met de verwarming of zo) op de speler zelf, achterin zit een ingang met pinnetjes in rijtjes van 2, niet de ingang waar de id kabel op zit maar ernaast ongeveer 11 pinnetjes. er moet een klein jumpertje rechtop 2 pinnetjes zitten. bij sommige spelers zit soms geen jumpertje en is deze zonder jumpertjes standaart master. als dat bij beide het geval is moet je jumpertjes halen in een computerwinkel of zo.
Bewerkt door - Erik2 op 04 Sep 2004 00:17:05
DeLorean
Moderator
Belgium
Berichten 4617
Berichten - 04 Sep 2004 : 04:25:40
Het simpelste is het volgende:
HD (Master) laat je staan op de 1ste IDE kabel,
Dvd-rom zet als Slave op de 1ste IDE kabel,
de Dvd-brander tenslotte zet je als Master op de 2de IDE kabel.
Je Dvd-brander zou al als Master aangesloten moeten zitten,
dus je Dvd-rom is dan al als Slave ingesteld.
Deze moet je gewoon dan op de eerste IDE kabel bij uw harde schijf hangen, je moet dan nix van jumpers veranderen.
Een brander, cd of Dvd zou nooit op dezelfde kabel als de harde schijf mogen hangen,maar als Master op de 2de kabel.
Groeten.
Bewerkt door - DeLorean op 04 Sep 2004 04:27:20
karel
Starting Member
Netherlands
Berichten 36
Berichten - 04 Sep 2004 : 09:25:04
Bedankt voor de snelle reacties, ik begrijp nu in ieder geval waar de oorzaak zit. Maar om nu zelf de boel te gaan veranderen vind ik een beetje te riskant, ben geen computer techneut, weet je nog?
Dus zal ik in de toekomst maar de wat meer omslachtige manier van kopieren gebruiken, via de harde schijf.
bedankt allen
Karel
Erik2
Average Member
Netherlands
Berichten 630
Berichten - 04 Sep 2004 : 13:30:02
dan wens ik je verder veel succes!
gegroet.
aan ?
De link werkte niet, dus maar even alle tekst gekopieerd en geplakt.