[off-topic]
[...]Wij zoeken voor oplossingen ook al gaat het soms niet rechtstreeks, maar ze werken.
Dit is beter dan kritiek te moeten geven en naar geen oplossing zoeken.

[...]
@danny147: Wat denk u zelf? Wat een rotopmerking hierboven (en ook in uw eerste posting) in mijn richting.
Natuurlijk heb ik zelf ook onderzoek gedaan / tijd in gestoken / oplossingen gezocht én (onderbouwd) de topic-starter van de resultaten op de hoogte gebracht. 'Onder de streep' is het belangrijkste dat ik heb willen aangeven dat er geen programmatische 'one fix for all' is (dus zónder gebruikersinterventie, volledig geautomatiseerd etc.). Daar geven zowel u als Wigi me nu gelijk in, maar jullie beiden hebben dat niet (expliciet) vermeld op het moment dat jullie de eerste posting deden. Dát heb ik in mijn eerste posting naar u en Wigi aangegeven, namelijk dat het geen 'one fix for all' is. Hiermee is
opbouwende kritiek bedoeld, inclusief een 'waarschuwing' richting de topic-starter dat het geen 'totaaloplossing' is.
Omdat de topic-starter toch duidelijk
hoopte dat er een programmatische oplossing zou zijn die alle permutaties van bestaande voornamen + achternamen uit zijn basis Excel bestand dekt, blijft uw oplossing niet voldoen aan de wensen.
Het enige wat u (
impliciet) bevestigt is de 'vrees' van de topic-starter dat
per naam er een aparte 'formule' nodig is (wat u heeft 'opgelost' door gewoon alle elementen van de oorspronkelijke cel uit elkaar te trekken en door de topic-starter weer op de juiste manier in elkaar te laten zetten d.m.v. kolom H).
In plaats van mijn conclusie te bevestigen dat er geen 100% interventievrije oplossing mogelijk is moest u zo nodig een ('grappig' bedoelde??) snier naar mij uitdelen in uw eerste posting en nog eens een keer in uw laatste. Ik vind dit extra teleurstellend omdat u, net als ik, zich blijkbaar als een (kundige) helper beschouwt.
Tijs.
[/off-topic]