Wisselen PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

TinyTim

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2002
Berichten
26
Ik heb al in de oude berichten gezocht maar kan het niet vinden...

Ik heb een stand-alone PC met XP en Chello kabelverbinding.
Nu heb ik even een laptop tot mijn beschikking. Ook met XP.

Ik wil deze updaten dus ik dacht, ik haal de kabel uit mijn stand-alone en stop hem achter in de laptop.

Ik zie onderaan in het scherm dat hij wel wat verbinding maakt maar na een tijdje de melding dat het dus niet mogelijk is.

Mijn vraag dus: Hoe kan ik de verbinding maken met die laptop dmv de chellokabel achterin de laptop te plaatsen?

En stel dat ik verbinding kan maken op mijn laptop, kan ik hem dan zonder problemen ook weer gebruiken op mijn PC? Dus niet dat mijn PC opeens geen verbinding kan maken?

Bvd Tim
 
Mijn vraag dus: Hoe kan ik de verbinding maken met die laptop dmv de chellokabel achterin de laptop te plaatsen?
Je moet ook dezelfde stappen uitvoeren zoals je bij je stand-alone computer hebt gedaan. Waarschijnlijk de chello cd.
En stel dat ik verbinding kan maken op mijn laptop, kan ik hem dan zonder problemen ook weer gebruiken op mijn PC? Dus niet dat mijn PC opeens geen verbinding kan maken?
Dit maakt niks uit omdat je niks aan je verbinding veranderd alleen aan de computer. Dus dat zou niks uitmaken zolang je niks aan je instellingen op je stand-alone computer doet
 
Die heb ik dus niet, die CD.
Ook bij het aanschaffen van mijn nieuwe PC hoefde ik geen cd te gebruiken.
Ik moest volgens mij wel iets doen, ik geloof de modem of netwerkkaart vrijgeven ofzo..maar hoe dat ging ....

Ja sorry ben een beetje een leek in dit soort dingen...:8-0:
 
je hebt toch wel een boekje ofzo iets bij je abbonoment gekregen
 
Ja, wel een blad met info over pop servers, domainnames etc. Maar wat ik ook probeer, nada, ook proxyserver ingeven werkt niet.
Trouwens, op mijn PC staat bij verbindingen ook niets bij proxy/lan ingevuld.
 
Ik meende dat ik laatst ergen iets had gelezen dat Chello daar soms nog wel eens moeilijk over wil gaan doen.
Kijk voor de zekerheid hier eens.
http://www.chelloo.com/

Een kennis had er zéker problemen mee toen hij een andere pc had gekocht en zijn mac-adres toen niet meer klopte.
 
Geplaatst door TinyTim
Ik wil deze updaten dus ik dacht, ik haal de kabel uit mijn stand-alone en stop hem achter in de laptop.

Dit gaat bij Chello niet werken.
Bij Chello heb je verbinding via een netwerkkaart naar je modem, die netwerkkaart heeft een Mac-adres(fysiek adres) dat bij Chello gebonden is aan je verbinding. De netwerkkaart in de laptop heeft een andere Mac-adres, waardoor je geen verbinding op die manier kunt krijgen.

Theoretisch zul je Chello het Mac-adres van de laptop door moeten geven, dan kunnen zij het omzetten. Alleen als jij kort daarna het weer om wil laten zetten naar het Mac-adres van je pc, dan zal Chello dat niet doen ben ik bang.

Je zal even een netwerkje moeten maken en je "stand alone" pc het internet laten delen, dan kun je op zowel je pc als de laptop tegelijk internetten. Dit is de simpelste oplossing
 
Vraagie aan Crash: Dus als je een router koopt zou je eerst aan Chello het MAC adres van je router door moeten geven ofzo??
 
Geplaatst door XP_PC
Vraagie aan Crash: Dus als je een router koopt zou je eerst aan Chello het MAC adres van je router door moeten geven ofzo??
Waarschijnlijk wel, heb alleen zelf geen ervaring met Chello en een Router. Ik heb een pc als server draaien, deze verdeelt het internet van Chello, vanaf de server gaat een kabel naar een LAN-Switch, waardoor ik vier pc's van internet kan voorzien, als dat nodig is.
 
XP_PC Vraagie aan Crash: Dus als je een router koopt zou je eerst aan Chello het MAC adres van je router door moeten geven ofzo??

Je kan bij de meeste routers het MAC adres handmatig invoeren. Zodoende kan je dus ook het MAC adres van je PC, waarmee je voorheen gebruik maakte van Chello, handmatig invoeren. Je kan gewoon weer die PC en andere PC's aan die router hangen, dit geeft geen conflicten of iets dergelijks.

Je kan eventueel ook Chello bellen, wel een lange wachtrij, en vragen of ze je oude MAC adres vrij willen geven vanwege de aanschaf van een nieuwe PC. Chello geeft dan voor 24 uur je MAC adres vrij en nemen ze gewoon het MAC adres van je router over.

Veel succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan