Wisselen tussen gebruikes kan niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blixie

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2007
Als digibeet hoop ik bij dit forum een oplossing te vinden voor het volgende probleem:

Sinds enkele dagen is het niet meer mogelijk te wisselen tussen de beide gebruikersaccounts op mijn desktop.
Beide accounts zijn wel benaderbaar, maar uitsluitend één tegelijk. Als het andere gebruikersaccount geopend moet worden moet de PC eerst opnieuw worden opgestart.

Graag advies hoe e.e.a. te herstellen zodat tussen de beide accounts kan worden gewisseld zonder elke keer opnieuw op te starten. Terugzetten via systeemherstel heeft geen oplossing gegeven.

Komt er dan een foutmelding? of gebeurd er gewoon niks?

Als digibeet hoop ik bij dit forum een oplossing te vinden voor het volgende probleem:

Sinds enkele dagen is het niet meer mogelijk te wisselen tussen de beide gebruikersaccounts op mijn desktop.
Beide accounts zijn wel benaderbaar, maar uitsluitend één tegelijk. Als het andere gebruikersaccount geopend moet worden moet de PC eerst opnieuw worden opgestart.

Graag advies hoe e.e.a. te herstellen zodat tussen de beide accounts kan worden gewisseld zonder elke keer opnieuw op te starten. Terugzetten via systeemherstel heeft geen oplossing gegeven.

Heb je de mogelijkheid (optie/visuele toegang) niet meer om dit te doen of loopt de PC vast oid?

Het scherm knippert zeer kort en dan komt het openingscherm met de accounts weer terug, geen foutmelding

Het scherm knippert zeer kort en dan komt het openingscherm met de accounts weer terug, geen foutmelding

Staat er wel dat dit account is aangemeld?
En als je het eerste account afmeldt? Dus niet opnieuw opstarten?

Als ik eerst afmeld dan kan het wel. Voorheen was dat niet noodzakelijk.

Maar het gebeurd zeg maar als je niet afmeld en kiest: andere gebruiker.

Maar het gebeurd zeg maar als je niet afmeld en kiest: andere gebruiker.

Dat zei 'ie toch al duidelijk?

====

Blixie,

Als dit probleem sinds kort is, voer dan systeemherstel eens uit om te zien of het nu opgelost is.

Mja.. Mijn excuus.

Naar wanneer heb je systeemherstel uitgevoerd? Is systeemherstel wel succesvol uitgevoerd maar bood dit geen oplossing of werd systeemherstel voortijdig afgebroken?

Heb je onlangs bepaalde software geïnstalleerd?

Als je een nieuw gebruikersaccount aanmaakt, werkt het switchen dan wel?

Systeemherstel is goed uitgevoerd, maar bied geen oplossing, en er is geen nieuwe software geïnstalleerd.
Ik heb ook een nieuwe account aangemaakt en dan doet zich hetzelfde probleem voor!!

Wel heb ik om mijn Internetverbinding te herstellen jl. maandag het IP adres opnieuw moeten instellen en dat is gedaan op mijn account, en niet op de tweede account. Kan het daar aan liggen?

Ik ben altijd bang dingen te doen die ik niet snap, en dit snap ik als digibeet niet.
Kun je uitleggen wat dit progje doet c.q. moet doen aub?

Het is heel makkelijk.
Allebei de links doe je: Rechtermuisknop en dan Opslaan Als.
Als er ergens komt of het kan op je computer doe je positief of toelaten of oke, wat er ook komt.
Daarna herstart je de pc en klaar is Blixie:thumb:

Hallo Da punt, da's weinig uitleg! Wat doet dat progje dan? Da's wat ik wil weten voordat ik het accepteer en installeer.

Als je ons niet vertrouwt dan heb niks aan helpmij.
Nog duidelijker kan haast niet.

Sorry hoor, maar ik ben nieuw hier. Helaas is blind vertrouwen iets wat ik helaas afgeleerd ben.

Ik ben altijd bang dingen te doen die ik niet snap, en dit snap ik als digibeet niet.
Kun je uitleggen wat dit progje doet c.q. moet doen aub?

Hey Blixie,

Goed dat je dat vraagt hoor, zuinig zijn op je PC!

De links die ik je geef zijn geen programma's maar bestanden met registerinformatie.
In het Windows register staat opgeslagen hoe Windows het systeem moet besturen en ook hoe het om moet gaan met zaken als gebruikerswisseling. Door verschillende redenen kan deze informatie corrupt raken.

Als je doet zoals ik het beschreven heb, dan worden de originele registerwaarden terug gezet. Met andere woorden: het gedeelte "snelle gebruikerswisseling" wordt terug gezet naar de 'fabrieksinstelling'.

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

XP-PC bedankt voor de uitleg. :thumb:

Ik heb de acties uitgevoerd maar helaas zonder het gewenste effect, Het lukt nog steeds niet.
Zijn er nog andere manieren om deze instelling weer aan te passen aan de originele setting?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan