Hallo,
Ik heb een probleem waarbij ik jullie hulp nodig heb !
Ik wil in excel wisselende gegevens binnenhalen vanuit een database, het probleem is dat deze gegevens niet altijd dezelfde is, ik zal proberen dit te omschrijven:
in kolom A zal altijd de mutatie code staan, in kolom B zal altijd, in dit geval uren, staan.
In kolom A kan de volgorde van de mutatie's wisselend zijn, ik zou ze kunnen sorteren, maar het is dat niet altijd de zelfde mutatie code's voorkomen.
Het is wel zo dat er maar een 75 mutatie code's zijn.
Ik wil op dagbasis 3 keer deze gegevens importeren en naast elkaar wegzetten om een vergelijk te maken en per mutatie de uren bij elkaar op te kunnen tellen, dan moet natuurlijk de uren (kolom B) op dezelfde plek terecht komen.
Ik hoop dat je het nog snapt anders hoop ik dat je er even wil induiken, ik dacht zelf om het op te lossen met VLOOKUP en dan door middel van knippen en plakken dit in een ander sheet weg te zetten, ik kom er echter niet uit.

Ik heb een probleem waarbij ik jullie hulp nodig heb !
Ik wil in excel wisselende gegevens binnenhalen vanuit een database, het probleem is dat deze gegevens niet altijd dezelfde is, ik zal proberen dit te omschrijven:
in kolom A zal altijd de mutatie code staan, in kolom B zal altijd, in dit geval uren, staan.
In kolom A kan de volgorde van de mutatie's wisselend zijn, ik zou ze kunnen sorteren, maar het is dat niet altijd de zelfde mutatie code's voorkomen.
Het is wel zo dat er maar een 75 mutatie code's zijn.
Ik wil op dagbasis 3 keer deze gegevens importeren en naast elkaar wegzetten om een vergelijk te maken en per mutatie de uren bij elkaar op te kunnen tellen, dan moet natuurlijk de uren (kolom B) op dezelfde plek terecht komen.
Ik hoop dat je het nog snapt anders hoop ik dat je er even wil induiken, ik dacht zelf om het op te lossen met VLOOKUP en dan door middel van knippen en plakken dit in een ander sheet weg te zetten, ik kom er echter niet uit.
