Wisselende icoontjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter A.J.
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

A.J.

Meubilair
Lid geworden
12 jul 2004
Beste forummers,

iedere keer wanneer ik mijn laptop(Toshiba M30-604 op XP home)opstart, staan er een ander aantal icoontjes bij de klok.
De ene keer staat bijvoorbeeld het luidsprekertje er wel, de andere keer weer niet.
msconfig gebruikt, ik laat de boel selectief opstarten, dus voor de test maar even alles laten inladen, opstarten, daarna mijn eigen configuratie weer afvinken, maar zelfde probleem.
Eigenschappen voor taakbalk en Menu Start geraadpleegd, maar dat biedt ook geen soelaas.
Ad-aware en S&D laten lopen, ook niets.
Ideetje?

Fonz

Windows XP verbergt zelf inactiefe icoonen.

Dit is te beheren door naar de eigenschappen van startbalk te gaan (klik op een leeg deel van de balk met je rechter muisknop, en klik eigenschappen).

In het eerste tabblad krijg je als onderste vinkje iets van inactieve icoonen verbergen, dat kan je eventueel uitvinken, ook kan je op de knop aanpassen klikken, en per icoon instellen of die wel of niet zichtbaar moet zijn.

Succes.

Heb je met rechtsklik op de taakbalk/eigenschappen/aanpassen of ze wel of niet zichtbaar moeten zijn en of ze moeten verdwijnen als ze niet actief zijn?

Dan kan natuurlijk een wisselend beeld geven.

Zoals ik schreef heb ik de eigenschappen van de taakbalk en menu en start helemaal nageplozen. Dus alles wat actief of inactief is. De hele reutemeteut.
Wanneer een programma is opgestart(wat ik heb aangevinkt in msconfig)zou dan toch een actieve status(icoontje) moeten krijgen in de taakbalk?
Of sla ik de plank nu helemaal mis?

Fonz

Bij mij staat dat uitgevinkt qua inactieve iconen opruimen, daarna vergrendeld en zie dus de iconen die daar ook moeten staan.

Bij mij dus ook, maar de ene keer verschijnen er dus een ander aantal dan de andere keer.
Strange....................

Fonz

Geplaatst door A.J.
Zoals ik schreef heb ik de eigenschappen van de taakbalk en menu en start helemaal nageplozen. Dus alles wat actief of inactief is. De hele reutemeteut.
Wanneer een programma is opgestart(wat ik heb aangevinkt in msconfig)zou dan toch een actieve status(icoontje) moeten krijgen in de taakbalk?
Of sla ik de plank nu helemaal mis?

Fonz

Ik vat je vraag niet helemaal.
Niet elke applicatie die je opstart, krijgt zo'n icoontje in de zogenaamde system tray
Het verschild dus per applicatie, en over het algemeen staan er alleen icoontje van applicaties die op de achtergrond draaien, maar die toch snel een extra service willen bieden qua instellingen, zoals anti virus, firewall's, Instant messaging, volume settings, server applicaties, etc.

Geloof me, ik weet na zeer intensief met m'n PC's aan de slag te zijn de laatste 7 jaar wat er in die systemtray kan staan of niet.
Er zit bijvoorbeeld een NVIDIA kaartje in en de ene keer staat dat icoontje er wel en de andere keer niet. Zelfde geldt voor het geluidsicoontje, ene keer wel, andere keer niet.
Op m'n desktop werkt het allemaal naar behoren. Ook een NVIDIA kaart en die verschijnt iedere keer, hetzelfde met bij voorbeeld weer dat geluidsicoontje.

Fonz

Sorry, ik had nog niet van het probleem gehoord, en het kwam dus wat vreemd over, aangezien jouw kennis niveau mij ook niet bekend is.

Ik heb het wel even voor je uitgezocht, en er zijn inderdaad wat meer mensen die er last van hebben, er zijn ook wat oplossingen voor beschikbaar.

Ik hoop dat je wat ervaring met de Engelse taal hebt, daar ik nu de deur uit moet, en ik te weinig tijd heb op het hele process in het Nederlands om te zetten.

http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/t1034225301

Blader de 10ste 10 reacties voorbij, daarna krijg je wat serieuzere reacties die de oplossing lijken te hebben.

Succes.

Dus met je rechtermuisknop de balk aanklikken/Eigenschappen/Aanpassen,en dan onder tekst Gedrag heb je 3 mogelijkheden
Stel daar in wat je wilt zien, en de rest verberg je.

Ha die Bandit,

dat is de grap juist. Ik stel daar bijvoorbeeld in dat het Nvidia icoontke altijd zichtbaar moet zijn. In msconfig is dat nwiz.
En toch verschijnt ie niet iedere keer.
Ra ra ra?

Fonz

Geplaatst door A.J.
Ha die Bandit,

dat is de grap juist. Ik stel daar bijvoorbeeld in dat het Nvidia icoontke altijd zichtbaar moet zijn. In msconfig is dat nwiz.
En toch verschijnt ie niet iedere keer.
Ra ra ra?

Fonz

dan moet je ergens instellen of uitzetten niet gebruikte iconen verbergen

Ik heb alleen me klok en verder niks nooit niet

Ik wil ze er juist wel. Ha ha ha ha.
Helemaal die van Nvidia en het geluid, die gebruik ik vaak en die kimen nu juist vaak niet pvd.
Zal die Engelse site morgen eens doorspitten.

Dan stel je ze toch allemaal in op niet verbergen,HaHa wordt het een mooi PAAS rijtje,en dan instellen niet gebruikte iconen niet verbergen.

(Trommelen is makkelijker)

Maar dat heb ik ook m'n beste Bandit. En dan verschijnt de helft de ene keer wel en dan weer niet en daar heb ik nu een probleem mee.
Maar ben met je eens dat trommelen makkelijker is, doe het pas 25 jaar ha ha ha ha ha

Waarom zet je geen snelkoppelingen op je buroblad of onder de start knop.

Ik snap wat je bedoeld, maar het heeft altijd gewerkt en ineens sinds een paar dagen niet meer. Systeem herstel helpt ook niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan