wisselende internetverbinding, soms wel soms geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

balosa

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2006
dit is de situatie:

- vervangen van oude pc door nieuwe pc
- vaste LAN internetverbinding, dus geen draadloos en geen router
- ziggo abonnee met motorola kabelmodem, alles in 1 pakket
- alle hardware gevonden en geinstalleerd
- pc draait met Windows XP prof. 32bit
- ik heb al een nieuwe kabel getrokken voor de internetaansluiting
- AVG antivirus free geinstalleerd, threathfire geinstalleerd, windows firewall staat aan

bij het vervangen van de oude pc de internetkabel gewoon overgestoken op de vaste ethernet aansluiting op de nieuwe pc maar geen internet, een keer opnieuw opgestart en toen weer wel internet, daarna valt hij regelmatig weg, maar na een enkele keer of meerdere keren herstarten werkt het weer (even)

verder zie ik in het logboek staan dat de DHCP geen netwerkadres kan toewijzen, als internet het niet doet dan slaat de pc (meestal of altijd volgens mij) vast bij het afsluiten

volgens Ziggo zijn er geen problemen met de modem gevonden en zit het probleem dus in de pc of instellingen op de pc

ik gebruik ook een ethernet convertor van ethernet->USB (van de oude pc) deze werkt schijnbaar beter dan de vaste ethernet aansluiting op het moederbord

er is dus gewoon niets veranderd en de verbinding valt gewoon weg en na een paar keer herstarten is hij er meestal weer en werkt alles gewoon

ook nog een raar iets, ik zie dat er verbinding is, ik heb ook een goed IP- adres (82.XXX.XXX.XXX) maar zodra ik internet explorer open dan kan hij de webpagina niet vinden (niets dus), dit komt soms voor

ik sta voor een raadsel, is er iemand die mij op de goede weg kan helpen of de oplossing misschien weet, alle tips zijn welkom

Kijk eens of er een update voor je netwerkkaart is.
Onboard of een losse netwerkkaart?

Een nieuwe pc met XP?
Hardware was wel compatible met dit besturingssysteem?

Ik kenThreatfire niet.
'k Zie dat een malwareprotectie, maar die zit iik al in AVG.

Haal threatfire er eens even af.

Laatst bewerkt:
het is een onboard netwerk kaart met een bijgeleverde driver cd

er stond een proef versie van Windows 7 op, maar de nieuwe gebruiker wilde er nog graag Windows XP op

de pc staat niet hier dus ik kan het niet gelijk testen, morgen ga ik er weer langs en zal er dan threatfire eens afgooien

ps ik heb zelf de pc bij mij thuis gehad om windows te installeren, te updaten en wat software er op te zetten, in ongeveer 1 week heb ik geen problemen gehad met met de internetverbinding (ook kabel van ziggo)

het moederbord is trouwens de volgende : MSI H67MA-ED55 (B3)

ik zal die driver morgen eens proberen en threatfire dus uitschakelen, de kabel is vervangen door een splinternieuwe dus ik mag aannemen dat die wel in orde is

kan ik nog wat gegevens noteren wat behulpzaam zou kunnen zijn bij het zoeken naar de oorzaak, bijvoorbeeld logboek, ipconfig gegevens of iets dergelijks, want ik kom er niet dagelijks en om nou elke keer op en neer te rijden om een setting te controleren
is niet echt handig

alvast bedankt voor de reactie's

Informeer ook eens naar storingen bij de Provider.
Reset het modem eens voor je de pc start.
Start de pc als als alle leds zijn opgelicht.

ik heb uiteraard ook al gebeld met ziggo, die hebben ingelogd in de modem en die werkt naar behoren, ze vertelde me ook dat er in mijn regio geen (bekende) storingen zijn

vervolgens werd ik doorverwezen naar ziggo hulp plus ofzo iets wat maar slechts 0,55 ct/min kost, als ik zeker zou weten dat die me konden helpen had ik allang gebeld maar mijn ervaringen met hun zijn niet zo geweldig

stappenplan voor morgen dan :
1) modem resetten, wacht tot alles brandt dan pc aan
2) threathfire wissen / uitschakelen
3) bovengenoemde driver proberen

Ja , succes.

Uiteraard malware uitsluiten door te scannen met bijv. Mbam .

Controleren of met het andere besturingssysteem ook uitval is.

Laatst bewerkt:
vandaag weer even langsgeweest, de modem gereset, threatfire en AVG gedeinstalleerd via windows software, maar nog steeds hetzelfde

ik had vandaag even de beschikking over een laptop en die aangesloten en ook geen verbinding met internet, dus nu begin ik toch zeer te twijfelen of de modem toch niet kapot is, vervolgens ziggo gebeld en een monteur besteld voor maandag a.s.

de ziggo monteur is langsgeweest heeft er even naar gekeken en geconcludeerd dat het toch in de pc zit, de modem werkt volgens hem goed, dus woensdag maar weer eens langsgaan om zelf wat te proberen

het is opgelost, het probleem zat hem toch in het kabelmodem (ondanks dat de monteur zei van niet)

bedankt voor het meedenken !

Wat was er dan aan de hand en hoe kwam je er dan achter?

een buurman hoorde het verhaal toevallig en zei dat hij hetzelfde had meegemaakt, hij zei dat je het kabelmodem gewoon een paar uur spanningsloos moest maken, en het lukte inderdaad, de internetverbinding werd direct gevonden daarna

wel vreemd dat de ziggo helpdesk EN de ziggo monteur mij deze tip niet konden geven, dat heb ik ze ook even fijn laten weten, met de mededeling dat ik die monteur echt niet ging betalen, volgens de helpdesk zou 30sec toch echt genoeg moeten zijn maar dat had ik al tig keer gedaan zonder resultaat dus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan