• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wisselende VBA voorwaardelijke opmaak

• Onderwerp starter Onderwerp starter Imod
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Imod

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2003
Hallo;
Kan je via VBA een voorwaardelijke opmaak instellen waarbij je in een bepaalde willekeurige regel 1 of meerdere cellen selecteert de gehele regel een opmaak geeft. Bv een rode streep onder en boven de regel?? Die opmaak is er zolang je de celselecteert.

Wel moet de gewone opmaak en voorwaardelijke opmaak die je zonder VBA instelt intact blijven - als je van regel veranderd!!!
Mvg Imod

Laatst bewerkt:
Onmogelijk wil ik niet direct zeggen, maar je zou alle gewonen en voorwaardelijke opmaak uit moeten lezen, ergens op moeten slaan, vervolgens de opmaak aanpassen en zodra je de cursor verplaatst alles terug zetten en het hele ritueel weer moeten herhalen.

Ik denk dat je in een onwerkbare situatie geraakt.
Het is wel een keer eerder behandeld op het forum maar daarbij is ook aangegeven dat je dan je reeds ingestelde opmaak kwijt raakte.

Waar wil je het voor gebruiken?

Hallo Jan;
Ik heb een excelblad dat veel kolommen bevat en vaak moet ik de actieve cel met andere cellen die ervoor staan vergelijken. Ik heb het excelblad vaak in 2 gedeelten in gebruik en zo kan ik in een blik zien welke regel ik gebruik - dus wat er voor staat.
Dit heb ik nu opgelost met: in voorwaardelijke opmaak =RIJ()=$P$1 => met een opmaak.
en in VBA:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Excel.Range)
Range("P1") = Target.Row
Range("Q1") = Target.Column
End Sub
Dit werkt op zich heel goed alleen ik verplaats vaak cellen en dan is deze voorwaardelijke opmaak weg bij de oorspronkelijke plaats - dit moet ik dan herstellen.
Een macro met alle cellen weer de voorwaardelijke opmaak werkt niet omdat er ook andere voorwaardelijke opmaak aanwezig is.
mvg Imod

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan