Wisselschijfje onvindbaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lupe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lupe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2011
Hallo,

Ik heb een nieuwe laptop en wil alles van m'n oude computer op m'n nieuwe zetten. Hier heb ik een wisselschijf voor (Freecom Mobile Drive XXS geloof ik dat het heet) en als ik hem in mijn laptop doe (met een usb-dinges) dan verschijnt er rechts onderin wel een tekentje waarmee ik de usb-dinges (weet niet hoe het officieel heet, dus ik noem het een usb-dinges, want zo noem ik het meestal en zo snapt iedereen het ook meestal :P) veilig kan verwijderen, maar als ik dan kijk in Windows Verkenner, is het niet te vinden. Eigenlijk kan ik hem nergens vinden in de computer.

Ik heb al alles gedaan wat mij logisch leek, maar het heeft niet geholpen. Ik heb hem al meerdere malen in- en uitgeplugd, computer meerdere malen opnieuw opgestart en heb ook dat "probleem oplossen" iets van Windows doorlopen, ook meerdere malen.
Nu heb ik dus geen idee meer wat ik moet doen. De schijf doet het op mijn andere computer (wat een Mac is) en daarvoor deed hij het ook op nog twee andere computers. Iemand enig idee wat ik moet doen?

Lupe

er staat al wel een partitie op je usb dinges? externe harde schijf neem ik aan dat je bedoelde.

dat zou best kunnen. Ik ben er even mee bezig geweest a.k.a. geprobeerd, maar ik kom er niet uit. Ik vond een of andere link om zoiets te doen, en dan moest ik zijn bij computerbeheer etc. en dan die schijf initialiseren ... ofzo ... en dat lukt niet. Ik vond deze link http://www.graficall.nl/help~help~exthddinstall.aspx maar de stappen 3a en 3b lukken niet, omdat ik dat ding niet kan initialiseren en verder kan ik sowieso op willekeurige plekken op een rechtenmuisknop drukken tot ik een ons weeg, ik krijg geen andere opties dan "Help". Ik zag daar staan "Beschermde GPT-partitie", ik zou bij god niet weten wat daarmee bedoelt word en internet maakt me er niet veel wijzer op. Kan je me daar nog even mee verder helpen :) (ik ga me zo langzamerhand nogal dom voelen :P)

Niet alle OSén kunnen GPT partities herkennen.
Dus je nieuwe laptop wel,maar je oude laptop niet.
Het beste is van de schijf de partitie verwijderen en een ntfs partitie toe te passen.

... sorry ... wat? :P
Even voor de duidelijkheid, ik heb nooit ook maar één klein beetje informatie over computers gekregen :P ik zoek alles zelf maar een beetje uit en als ik het dan nog niet kan oplossen, donder ik het weg ;)

Dus wat moet ik nou doen? M'n oude laptop (Mac) leest de schijf wel, maar mijn nieuwe laptop (Windows XP) niet. De Windows kan de partities niet herkennen (of zo). Dus, nog een keer. wat moest ik nou doen ;) En het liefst uitleggen op een manier dat ik het ook kan begrijpen :P ik weet niks van computers, talen en dergelijke zijn veel meer mijn ding :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan