wisslen videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik wil in een oude 500Mhz PC de videokaart wisselen. De huidige kaart zit in een slot dat ik niet ken. Het is geen AGP, ook geen PCI of ISA. Een vrij klein, bruin slot.

Ik wil hem eruit halen en wisselen voor een PCI videokaart, maar de PC herkent deze niet en start zelfs niet door als ik hem plaats. Mogelijk moet ik in de bios iets aanpassen? Ik kan het niet vinden. Wie helpt?

een klein bruin slot (kleiner dan een pci slot) is volgens mij een agp slot hoor

wat voor moederbord is het?

ja volgens mij is het ook een AGP ja
ik heb ook zon kleine bruine gleuf (dat hoort wel heer raar haha)
kleinere bruine slot bedoel ik :D
ja wat voor mobo?

Geplaatst door gompie1304

ik begrijp je reactie niet. betekent dit dat ik geen videokaart in PCI slot kan draaien?
jawel. Je kunt een PCI videokaart kopen of een AGP kaart. Let erop, de kaart moet wel in een AGP2X slot passen, maar met de meeste kaarten gaat dat probleemloos.

Geplaatst door meelman

jawel. Je kunt een PCI videokaart kopen of een AGP kaart. Let erop, de kaart moet wel in een AGP2X slot passen, maar met de meeste kaarten gaat dat probleemloos.

Ik heb zo'n PCI videokaart, maar het systeem start daarmee niet op. Kan het zijn dat ik in de bios iets moet wijzigen en zo ja, wat en hoe?

ja. In bios moet je 'init display first' op PCI ipv AGP zetten.

Geplaatst door meelman
ja. In bios moet je 'init display first' op PCI ipv AGP zetten.

ik heb zoiets gezocht. onder welke rubriek zou dat moeten staan?

Geplaatst door gompie1304
ik heb zoiets gezocht. onder welke rubriek zou dat moeten staan?
o, dat zou ik zo uit mijn hoofd niet weten. Ik ga even kijken...

Dat staat lang niet in elk moederbord. Verder maakt het niet uit waar die instelling op staat, als deze op AGP staat moet een PCI kaartje ook werken.

Geplaatst door Tiborv
Dat staat lang niet in elk moederbord. Verder maakt het niet uit waar die instelling op staat, als deze op AGP staat moet een PCI kaartje ook werken.

ik heb volledig identieke kaarten, die het allenei biet doen....

Probeer eens een ander slot, het kan zijn dat het pcislot dat je nu gebruikt gedeeld wordt met je agppoort en dat zou misschien een conflict kunnen geven.

Je zou de bovenste (PCI-slot) 1 kunnen gebruiken als de 5e leeg is. Slechts een van deze twee kan een Master-pci zijn.

Als er geen kaart in het AGP-slot zit, dan zou deze niet mogen conflicteren.

In het BIOS kun je, bij PNP/PCI configuration setup "ASSIGN IRQ TO VGA" op enabled kunnen zetten.

Jij hebt een modern moederbord (P4) en gompie1304 heeft een ouderbord (pIII) het staat er zeker weten niet tussen, ik heb namelijk de handleiding gedownload en gelezen.

Geplaatst door Tiborv
Jij hebt een modern moederbord (P4) en gompie1304 heeft een ouderbord (pIII) het staat er zeker weten niet tussen, ik heb namelijk de handleiding gedownload en gelezen.
nice try, maar ik heb toch echt in de bios van een P3 gekeken. :)

Maar goed, als het in de handleiding staat dat niet in bios zit...

Sterker nog, ik had de verkeerde handleiding, het staat er wel :)

Bij integrated peripherals: Init display first... PCI/of AGP..

Maar het maakt echt niet uit waarop deze staat. Dit is alleen van toepassing als er zowel een PCI als een AGP VGA-kaart zijn geïnstalleerd. De ingestelde kaart krijgt het eerst beeld. Heb je een PCI-kaart en staat het op AGP zie je gewoon beeld. Anders zou je nooit e.e.a. kunnen aanpassen.

Geplaatst door Tiborv
Heb je een PCI-kaart en staat het op AGP zie je gewoon beeld. Anders zou je nooit e.e.a. kunnen aanpassen.
daar heb je een goed punt.

gompie1304, je zou dus sowieso beeld moeten krijgen. Kun je de kaart(en) in een ander systeem testen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan