Wit/grijze vlek laptop beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arasazi

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2011
Beste lezers,

Sinds gisteren heb ik last van een defect aan het beeldscherm van mijn laptop (Asus K73S) waar ik tot dusverre weinig informatie over kan vinden, wellicht dat iemand hier mij uitsluitsel kan bieden. Het betreft een rondje van pakweg een halve centimeter in diameter waar het scherm helderder is met daaromheen een centimeter brede rand waar het scherm donkerder is; deze rand vervaagt in de rest van het scherm. Deze 'vlek' blijft overigens op dezelfde plek in het scherm staan. Het probleem doet zich ook voor in de BIOS.

Ik ben sinds gisteren terug van twee weken vakantie en heb - bij mijn weten - sindsdien niets raar gedaan met de laptop, welke altijd gewoon op mijn bureau staat. Kan dit een probleem van de laptop zelf zijn, of moet ik zelf ergens onvoorzichtig zijn geweest? Is er een kans dat dit onder garantie valt (ik heb nog twaalf maanden)?

IMAG0046.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja hoor volgens mij gaat dit gewoon onder garantie vallen, ik zou terug naar de winkel er mee gaan.

Dit valt gewoon onder de garantie. Bij Asus heb je standaard 24 maanden garantie. Het model 'Asus K73S' is geen oud model, dus ik denk dat je nog wel garantie hebt. Ik had dit niet verwacht van Asus. Asus is namelijk een heel goed merk.

@bassie9,

Hij schrijft toch dat hij nog twaalf maanden garantie heeft;)

Dit valt gewoon onder de garantie. Bij Asus heb je standaard 24 maanden garantie. Het model 'Asus K73S' is geen oud model, dus ik denk dat je nog wel garantie hebt. Ik had dit niet verwacht van Asus. Asus is namelijk een heel goed merk.

Ik heb hetzelfde probleem bij mijn sony vaio en dat is naar mijn weten ook geen slecht merk.

Maargoed, bij mij viel het niet onder garantie omdat ze zeggen dat dit door het drukken op het scherm komt, hier was mijn antwoord op dat dat niet kon want ik kom nooit aan mijn scherm maar het kan blijkbaar ook door druk en waarmte van de andere kat komen...

Dat lijken naar mijn weten sporen van stof bij het beeldscherm, dat heb ik ook gehad.
Dat zou ik gewoon door hun laten schoonmaken :)

Hoi,

Laten we nu geen tegenspoed afroepen laat hem gewoon aanspraak maken op de garantie ;)

Asus geeft altijd 24 maanden garantie, dat is namelijk ook wettelijk verplicht. Kijk maar eens op www.consuwijzer.nl. Daar kun je zien wat jouw rechten en plichten zijn m.b.t. garantie van producten. Bijvoorbeeld bij HP. HP geeft maar 12 maanden garantie:evil: maar je hebt een wettelijke garantie van 24 maanden op laptops (m.u.v. accu's). Dus doet jouw toetsenbord het na 1,5 jaar niet meer en heb je een HP, moet HP het alsnog kostenloos oplossen. Tenzij dit door eigen toedoen (koffie er overheen gevallen) is gebeurd.

Dat lijken naar mijn weten sporen van stof bij het beeldscherm, dat heb ik ook gehad.

Niet zelf op gaan lossen. Want als je de laptop openmaakt, vervalt de garantie (correct me if I'm wrong because I'm not sure about this).

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties! Ik heb 4Launch gemaild met de vraag of zij dit probleem kennen en wat de vervolgstappen zijn wat betreft garantie.

Overigens, bij deze nog een afbeelding van de buitenkant. Misschien dat het op de afbeelding niet duidelijk te zien is, maar met het blote oog is een duidelijk vervorming te zien. Lijkt mij een gevalletje van oververhitting oid?

IMG_4134a.jpg

Hoi,

Ik wist niet dat het kon, echt niet van buitenaf gedaan/gebeurt?

Lijkt er meer op dat er iets zwaars op de laptop gestaan heeft.
Als je daar nog maar garantie op krijgt???

Lijkt er meer op dat er iets zwaars op de laptop gestaan heeft.

Op één punt zeker-_-?

@TS
Dit heb ik ook nog nooit gezien. Dit kan toch niet door eigen toedoen gebeurd zijn? Lijkt meer op oververhitting o.i.d. Ook daar heb je garantie op.

Hallo

Hopelijk voor u hebben ze voldoende "coulance" om zelfs dit in garantie te nemen ...

Duidelijk op beide foto's te zien .... iets heeft extern op 1 punt druk uitgeoefend , waardoor het t.f.t. paneel is vervormd.

Peter

'Toevallig' ben ik van plan om op korte termijn een nieuwe tv te kopen, is het mogelijk een soort tv/monitor combi neer te zetten? Ik heb digitale tv en een kastje met HDMI uitgang, dus qua aansluiten van de tv zou wel moeten lukken. Oftewel, kan je beter een tv als monitor gebruiken of een monitor als tv?

Ivm met de veranderde vraag maak ik even een nieuw topic aan.

Laatst bewerkt:
Beste Arasazi,

Ik ben benieuwd wat de uitslag van jouw onderzoek uiteindelijk was betreft de Asus laptop.
Want ik heb namelijk een soort gelijk probleem en ze kunnen mij niet vertellen of het onder de garantie valt totdat ze het hebben onderzocht.
En voor het geval dat het niet onder de garantie valt moet ik 75 euro voor de onderzoekskosten betalen.

Ik wilde graag weten of jij je laptop al hebt opgestuurd en misschien meer weet over de garantie voorwaarden in dit soort gevallen?

Beste Ali,

Ik moet je teleurstellen, ik heb 'm niet opgestuurd, noch ben ik er verder achteraan gegaan. Ik heb er mee 'leren leven', het is teveel gedoe om het te regelen en ik stoor me er inmiddels nauwelijks meer aan...

In ieder geval veel succes, mocht jij wel tot actie overgang en resultaat boeken dan hoor ik - en met mij misschien anderen - het graag!

Aangezien het topic ouder dan 3 maanden is gaat het op slot. Volgens de regels is het niet toegestaan topics omhoog te halen ouder dan 3 maanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan