wit lcd scherm

• Onderwerp starter Onderwerp starter rud99
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rud99

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2014
Had een wit laptop beeldscherm, bijna dicht geklap was er wel beeld.
Dacht dat het de kabel in het scharnier was dus heb ik die eruit gehaald om te kijken waar de beschadiging zit.
Bij het verwijderen van het kabel omhulsel heb ik inderdaad een kapot draadje gevonden maar ook per ongeluk een doorgeknipt.Ik heb de staatjes weer aan elkaar gesoldeerd en alles netjes in elkaar gezet.
Maar helaas nu helemaal geen beeld meer alleen wel nog alles wit.
Nu is mijn vraag of het aan elkaar solderen van de draadjes invloed kan hebben op het beeldscherm.
Heb van tevoren het gehele LCD kabeltje doorgemeten om te zien of alles OK was.
Laptop fujitu-siemens amilo 1505.Heb beeld op extern scherm en verder is alles ok alleen dus dat wit/grijze scherm.
Wie heeft enig iedee wat er fout kan zijn.
Alvast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

"Wie heeft enig iedee wat er fout kan zijn."

Indien je echt alles hebt gecontroleerd op continuteit en onderlinge sluiting...

Kan het nog een slecht kontakt zijn in de connector motherboard zijde ... deze eens een paar keer in/uitpluggen om deze zuiver te maken.

In dit specifieke geval ook de connector aan het t.f.t. paneel controleren , mits deze ook los is geweest.

Dit :

"Heb beeld op extern scherm en verder is alles ok alleen dus dat wit/grijze scherm"

Duid er op dat het paneel geen data krijgt.

Meestal sneuveld dit kabeltje zelden of nooit ... indien er echter speling op de scharnier zit , gaan deze niet lang meer mee.

Controleer dus ook de scharnieren.

peter

Laatst bewerkt:
Beste Peter,
Alvast bedankt ,
de scharnieren zijn goed .
Als er wel een wit beeld is wil dat dan zeggen dat het LCD scherm nog OK is?
Het repareren/solderen heeft dus geen invloed op de kwaliteit.

Groetjes

Welkom op helpmij.nl :thumb:

Ik heb je 2 berichten verwijderd en je correctie uitgevoerd in je startbericht. Je kan beter de knop "bericht aanpassen" gebruiken.
Zo houden we het topic een beetje overzichtelijk.
Succes op het forum.

Hallo

"Als er wel een wit beeld is wil dat dan zeggen dat het LCD scherm nog OK is?"

Dit wil zeggen dat het paneel nog zijn voedingsspanning krijgt , maar geen data.

Een defekt scherm met korrekt aangeboden data kan ook wit beeld geven , maar komt zelden of nooit voor ....

"Het repareren/solderen heeft dus geen invloed op de kwaliteit."

Indien je hiermee bedoelt dat een eventueel deftig hersteld/werkend kabeltje een even zuiver beeldweergave geeft als een nieuw ---> ja

Dergelijke kabeltjes zelf herstellen is niet evident.

Indien het al lukt , gaan deze snel terug defekt ... (onderbrekingen waar er is gesoldeerd omdat de draadjes niet meer soepel zijn...)

Persoonlijk zou ik de datakabel --> niet <-- ingeplugd op het motherboard laten indien je verder werkt met deze laptop.

Mochten er toch nog kortsluitingen of onderlinge sluitingen aanwezig zijn , is het zeer goed mogelijk dat de aanstuurelektronika op het motherboard sneuveld .

Buffers , g.p.u. , etc ....

Tijdens de herstelfase van een laptop verwijder ik altijd de harddisk uit het toestel om beschadiging/corrupt geraken te voorkomen.

E-bay is een mogelijke bron om aan goedkope ruilonderdelen te geraken , uw model ben ik niet tegengekomen aan een betaalbare prijs. (zelf eens kijken ????)

peter

Laatst bewerkt:
wit beeld

Beste
Even geen mogelijkheid gehad om EEA op te volgen.

Nu het volgende , nog steeds een wit/grijs beeld.
Heb het LCD kabeltje gerepareerd/soldeerd om te zien of daar de fout zat en dan dus evt. een nieuwe te kopen,
Maar helaas heeft dat me niet verder gebracht.
Conclusie,
Wit scherm Wil dus zeggen DAT het niet stuks is maar geen data krijgt.
Kabel is niet stuk.
Extern beeld werkt goed.
Wat moet er nu vervangen worden ?
Heeft iemand hier een concreet antwoord op ?

Dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan