wit pitogramma op bluroblad en onder aan de balk

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennishh29

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2016
hallo ik heb al tijdje Windows 10 bevalt me prima alleen heb ik 1 ding waar ik me irriteer
dat is het volgenden

op het bureaublad zie ik witte pitrogamma van een programma hoe krijgt ik dit goed

en als ik outlook 2016 opent krijgt ik onder in de taakbalk ook witte icoontje van outlook 2016 zie foto hieronder

hoe krijgt ik dit opgelost

gr dennis

2016-06-26.jpg

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@echo off
if exist %localappdata%\IconCache.db goto I
else goto X

: I
ie4uinit.exe -ClearIconCache
taskkill /IM explorer.exe /F
DEL "%localappdata%\IconCache.db" /A
echo.
echo Sla al je werk op en sluit alle vensters!
echo De iconcache wordt opnieuw opgebouwd.
echo.
choice /c r /m "Druk op R om de iconcache op te bouwen
if errorlevel 1 goto R

: R
explorer
taskkill /F /IM cmd.exe /T

: X
exit

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:iconcache.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik iconcache.batAls administrator uitvoeren

Als je eerst de witte eens van de taakbalk verwijdert om vervolgens het icoontje (rechtsboven) 2e van boven (Outlook dus), naar de taakbalk 'sleept', wat gebeurt er dan?

Heb je recentelijk nog een andere versie van Office op de machine gehad en / of heb je de huidige Office opnieuw geïnstalleerd?

Laatst bewerkt:
Geen idee of dit iets oplevert, maar kijk even hier

Tijs.

@ gast0225 ik heb wat je gezegt heeft gedaan maar dat werk niet

de 2e optie deze outlook is vanaf het beging op me pc gezet als ik hem moet verlegen hoef ik hem niet op nieuw installeren

@ dnties ik heb die website gelzen maar ik kan al die outlook prgamma open is kan ik hem niet met de rechte muis klik krijgt ik alleen de optie

nieuwe mail maken of venster sluiten

en wat ik nu ook raar vind ik dat geef envelopje maar geeft in beeld als er nieuwe mail is terwel nieuwe mail in outlook staat

dat is sinds ik van g-mail naar outlook bent gegaan maar denk dat mooi weer naar gmail ga dat werk veel beter dan hotmail.com of outlook.com

outlook mail - oulook.com - office outlook, het zijn 3 verschillende zaken. Ik moet even afhaken.................

@dennish29: Ok, dan is mijn tip niet zinvol/nuttig. Hopelijk kom je er nog uit met de tips van (de) anderen.

Tijs.

Als ik zo verder kijk op Internet, dan zie ik dat de tip van dorado nog de meeste kans maakt. Zie (bijv.) deze link (gaat wel over Windows 8.1, maar hetzelfde zal wel gelden voor Windows 10 ook).

Doe die instructie eens zo (let op: je pc herstart na het laatste commando, dus heb op dat moment (behalve je webbrowser en het CMD-venster) niets open:
Maak een snelkoppeling naar:
cmd.exe
rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
In het CMD-venster:
taskkill /im explorer.exe /f
CD /D %USERPROFILE%\AppData\Local
attrib -h IconCache.db
del IconCache.db
shutdown -r -t 0

Mogelijk is de reden waarom de instructie van dorado niet werkt dat ie4uinit.exe niet in Windows 10 zou kunnen zitten...

Toevoeging: Als ik deze informatie er ook nog even bijneem, dan, als het niet geholpen heeft, na de herstart, in het CMD.exe venster dat je "Als Administrator uitvoeren" hebt gestart:
taskkill /im explorer.exe /f
CD /D %USERPROFILE%\AppData\Local\Microsoft\Windows\Explorer
attrib -h *.db
del IconCache*.db
del ThumbCache*.db
shutdown -r -t 0

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan