Opgelost Wit scherm bij nieuwe pagina of post op wordpress

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

vacances2000

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2013
Beste,
Sinds de laatste update van wordpress kan ik geen nieuwe pagina of post of product meer toevoegen. Blanco en kan niet laden.

Enig idee ?

Dank

Jonathan

Ik zou eerst beginnen om de error log bekijken van zowel WordPress als die op de webserver zelf.

Laatst bewerkt:
Het eerste wat ik bij een blanco pagina na een update zou controleren is de php versie van de server en de benodigde php versie van de site na de update.
Verder heb ik helaas geen ervaring met wordpress.

Welke website? Welke plugins heb je in gebruik. Welk thema gebruik je, eventueel welke editor?

Caching probleem aan de serverzijde?

Zet PHP errors eens aan. Uit is normaal gesproken aanbevolen, maar een PHP fout geeft dan dus een witte pagina.

naar "Wordpress blank page"

Mijn advies is om eigenlijk een schaduwsite op te zetten, en daar alles eerst op uit te testen. Dat kan gewoon met een subdomeintje, zoals testing.jouwsite.nl. Dan voorkom je site platligt na een update, omdat je het eerst uittest op je schaduwsite.

Log in bij je DIrectAdmin (of plesk) en zet alle plugins even uit. Dat doe je door je even een andere naam te geven. Daarna ga je weer naar je inlog en kijk of je kan inloggen.
Kan dat?
Dan via je dashboard een voor een de plugins weer activeren, zo kom je erachter welke plugin veroorzaakt dat je een wit scherm krijgt.

@femke98 Het lijkt me ook handig om de errorlog te bekijken. Anders weet je alsnog niet wat er aan de hand is.

Aan de hand van de foutmelding kan je vaak via Google wel vinden wat er aan de hand is.

Klopt Aar, maar ik denk dat dit voor nu even de makkelijkste oplossing is.

Dan via je dashboard een voor een de plugins weer activeren, zo kom je erachter welke plugin veroorzaakt dat je een wit scherm krijgt.
Mijn ervaring met mijn Xenforo forumsoftware is dat zoiets door een niet ondersteunende PHP versie kan liggen.

@Gouwepeer Het is gewoon standaard gedrag van PHP als je error_reporting en display_errors uit hebt staan. Technische foutmeldingen wil je gewoon niet tonen aan je bezoekers:
- Het interesseert hun niet dat er bijvoorbeeld een database onbereikbaar is, of een functie niet werkt.
- Je moet anderen niet meer wijzer maken dan ze al zijn over de structuur van je site, waarmee de foutmelding vaak hele stacktraces of paden geeft. Oude PHP's gaven zelfs wachtwoorden door via stacktraces als je try-...catch niet goed toepast.

Het beste is dat een applicatie netjes een foutmelding geeft in de trant van: "Er is bij ons iets mis gegaan. We zijn er mee bezig", en op de achtergrond log je de foutmelding in een bestand, en breng je de sitebeheerder op de hoogte. Ikzelf geef nog een MD5 hash van de PHP-error mee, zodat ik makkelijk in de log kan kijken wat er aan de hand is als iemand die bewuste code doormailt.

Dank voor al jullie reacties. Ik heb het dan maar opgelost via een backup / terugzetting naar een vorige datum

Niet echt handig, lijkt me.

Is zeker niet handig, want nu mis je waarschijnlijk een update die echt nodig is om bijv. gaten te dichten of qua veiligheid.
Gewoon de plug-ins een voor een uitzetten, of allemaal even en dan een voor een weer aanzetten. Moet lukken.
Hulp nodig? Je mag je mailen.

Welke php versie staat op jouw server/hostingpakket ingesteld @vacances2000? Mogelijk heb je de optie om een hogere versie in te stellen waarmee jij de update van Wordpress alsnog probleemloos kan draaien.

Terug
Bovenaan Onderaan