Wit scherm na opstarten laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Berichten
586
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Als ik de laptop van mijn kleindochter opstart, krijg ik een wit/grijs scherm te zien en dat blijft zo. Op een aangesloten extern beeldscherm heb ik wel beeld en start windows gewoon op.

Meest logische gedachte is dat het beeldscherm kapot is; door een val bijvoorbeeld. (mijn kleindochter van 15 zal dit waarschijnlijk niet 'eerlijk' toe willen geven :(). Maar wellicht is er nog een kunstgreep/trucje mogelijk. Vandaar dat ik het hier even voorleg.

George
 
Hoi,
als hij het wel op een extern beeldscherm doet dan ben ik bang dat je hem naar de reparateur moet brengen. :eek:
 
dat denk ik ook hij heeft dan geen verbinding met de ónderkant' van de laptop
 
Beiden bedankt voor jullie reactie. Tsja, een soort bevestiging van wat ik al vermoedde. Helaas :confused:

Wordt dus een reisje naar Paradigit....

George
 
Laat dan nog even weten hoe het afgelopen is, dit soort reparaties kunnen vrij duur uitvallen. :eek:
 
Hallo

"de laptop van mijn kleindochter" --> jammerlijk genoeg geen vermelding merk/typenr /ouderdom.

Deze symptomen zijn typisch voor een t.f.t. paneel (l.c.d. scherm) die geen sturing krijgt.

Bij gewoon slijtagegebruik (ouderdom) is het meestal het t.f.t. verbindingskabeltje tussen het motherboard en het paneel zelf die defekt is.

Meestal gaan er de nodige symptomen aan vooraf (wel beeld bij niet volledig opengeklapt scherm , etc ...)

Dit vervangen is niet moeilijk indien je geen 2 linkse handen hebt.

Een tut hoe , is meestal wel terug te vinden (google).

Indien de laptop gevallen is , kan de connector op het motherboard zijn losgekomen , met deze symptomen als gevolg.

In het t.f.t. paneel zelf , kan deze zo goed als zeker niet loskomen , omdat deze daar op meerdere plaatsen mechanisch is bevestigd door tape.

Controleer dus of de connector v/h t.ft paneel (motherboard) nog goed is ingeplugd.

Indien deze laptop nog in garantie is , uiteraard niet aankomen , en deze claimen.

Indien deze laptop is mishandelt , zal de harddisk ook in de klapppen hebben gedeeld...

Deze snel controleren kun je b.v.b. d.m.v. "crystaldiskinfo".

Peter
 
Laatst bewerkt:
@VDK_P
Prima uitleg maar een doorsnee gebruiker gaat heus niet z'n laptop uit elkaar halen of openschroeven.
 
Hallo

Prima uitleg maar een doorsnee gebruiker gaat heus niet z'n laptop uit elkaar halen of openschroeven.

Deze site wordt door veel mensen gebruikt als referentie/vraagbaak.

De vraag is/was:
Maar wellicht is er nog een kunstgreep/trucje mogelijk

Waarop ik heb geantwoord.

Deze eigenaar is misschien wel handig genoeg om dit zelf te controleren , of d.m.v. de geleverde info via een kennis dit te herstellen.


Peter
 
Hallo

"de laptop van mijn kleindochter" --> jammerlijk genoeg geen vermelding merk/typenr /ouderdom.

Deze symptomen zijn typisch voor een t.f.t. paneel (l.c.d. scherm) die geen sturing krijgt.

Bij gewoon slijtagegebruik (ouderdom) is het meestal het t.f.t. verbindingskabeltje tussen het motherboard en het paneel zelf die defekt is.

Meestal gaan er de nodige symptomen aan vooraf (wel beeld bij niet volledig opengeklapt scherm , etc ...)

Dit vervangen is niet moeilijk indien je geen 2 linkse handen hebt.

Een tut hoe , is meestal wel terug te vinden (google).

Indien de laptop gevallen is , kan de connector op het motherboard zijn losgekomen , met deze symptomen als gevolg.

In het t.f.t. paneel zelf , kan deze zo goed als zeker niet loskomen , omdat deze daar op meerdere plaatsen mechanisch is bevestigd door tape.

Controleer dus of de connector v/h t.ft paneel (motherboard) nog goed is ingeplugd.

Indien deze laptop nog in garantie is , uiteraard niet aankomen , en deze claimen.

Indien deze laptop is mishandelt , zal de harddisk ook in de klapppen hebben gedeeld...

Deze snel controleren kun je b.v.b. d.m.v. "crystaldiskinfo".

Peter

Bedankt voor je uitgebreide uitleg....

Er is nog wat onduidelijkheid over 'de duur' van de garantie. Maar als de garantieperiode voorbij is, dan waag ik het er toch maar op om voorzichtig in de binnenkant te kijken of er mogelijk (zoals jij zegt) een connector los zit of zo. Prima tip!
Ik heb nog even gekeken naar de prijzen van zo'n deksel en dan zit je al gauw ergens tussen de 150 en 200 euro! Dus....

George
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan