Wit scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

GrootBJ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 nov 2005
Bij het opstarten van de computer van mijn kleindochter komt er een wit scherm tevoorschijn met de mededeling: "please wait while the connection is being established". Ik kan wel taakbeheer starten, maar nadat ik dit programma geactiveerd heb verschijnt het witte scherm weer en ben ik terug bij af.

Dit virus kan ik dus helaas niet verwijderen. Kan iemand mij in een paar zinnen duidelijk maken hoe ik dit probleem oplos. Een link waar dit probleem besproken wordt EN opgelost, is eventueel ook welkom.
De machine draait op Windows 7. Ik heb ook geen recovery-CD van deze machine.

Ik wacht in spanning af.

gr Bas Groot

Laatst bewerkt:
U moet op F8 drukken tijdens het opstarten, kies dan voor veilige modus (alleen veilige modus) en met de anti virus software scan naar virussen.
Suc6

wit scherm II

Het virus is helaas slimmer dan wij denken. Nadat ik veelvuldig op F8 gedrukt heb en in de veilige mode opgestart ben, kom ik in het inlogvenster.
Daarna gaat het virus aan de slag en kan ik echt geen virusscanner activeren. Het witte scherm is mij volledig de baas. Ook taakbeheer kan na Ctr Alt Del geen aktie verder ondernemen. Hoe nu wel verder?

graag reactie
Bas Groot

Met de "Windowsunlocker" van de Kaspersky Rescue CD of USB stick kunt u ransomware infecties aanpakken.

Op de onderstaande twee links staat beschreven hoe u zo'n Kaspersky Rescue CD of USB stick kunt aanmaken en hiervan kunt opstarten.
1. Kaspersky Rescue USB stick.
2. Kaspersky Rescue CD.

Windowsunlocker

[*] Als de computer is opgestart van de Kaspersky Rescue CD klik dan op de start (KDE) knop in de taakbalk en klik op "Terminal"

Kaswu1.jpg

[*] Geef in de terminal het commando windowsunlocker op gevolgd door enter.

[*] Via de terminal zullen nu de registerwaarden die door de ransomware infectie zijn aangemaakt hersteld worden.

[*] In het rode en groene kader hieronder kunt u zien dat de registerwaarden zijn hersteld.

Kaswu2.jpg

[*]Herstart de computer.

Laatst bewerkt:
@Poekje Een misbruikmelding is voldoende, wij doen de rest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan