• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wit uitprinten? en zwart de tekst zien op de computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertyerseke

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2008
Hoi allemaal,

Ikwil graag weten hoe ik deze code zou kunnen activeren, ben namelijk ERG slecht met macro's.
Ik heb het geprobeert, maar hij geeft een error aan bij my styles, maar heb deze opmaak al toegevoegd dus?? :S
Ikheb het nodig om Zwarte tekst wit uit te printen (oftewel gewoon te laten verdwijnen)
Een andere optie zou ook ERG handig zijn ;)

(ik kwam via via aan deze macro)
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
Application.EnableEvents = False
Cancel = True
Me.Styles(”PrintWhite”).Font.Color = vbWhite
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut
Me.Styles(”PrintWhite”).Font.ColorIndex = xlColorIndexAutomatic
Application.EnableEvents = True
End Sub

Alvast bedankt,
Groeten
Robert

Robert, het Me-statement wordt gebruikt voor formulieren. Vervang beide Me's door ActiveWorkbook en je probleem zou opgelost moeten zijn

Mvg

Rudi

dankje voor de tip, ik probeer hem morgen op het werk even uit, moet vanavond ookweer werke voor de verandering :S :P

Aardig voor de tip, verdere Excelvragen kan ik missgien wel beantwoorden, ikzie zoveel formulieren dat ik er gek van wordt :P

Groeten,
Robert

dankje voor de tip, ik probeer hem morgen op het werk even uit, moet vanavond ookweer werke voor de verandering :S :P

Aardig voor de tip, verdere Excelvragen kan ik missgien wel beantwoorden, ikzie zoveel formulieren dat ik er gek van wordt :P

Groeten,
Robert

Welcom to the club

wat is daar de combinatie van letters voor active workbook? :$
sorry voor de knuddige vraag :D

Robert, Maak een opmaakprofiel (bv PrintWhite)waarbij je de tekstkleur wit maakt. Volgende macro past dit profiel dan toe op je geselecteerd bereik, print de pagina af en zet daarna het profiel terug normaal op je geselecteerde bereik.

Code:
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
    Application.EnableEvents = False
    Range("A1:B2,D1:E2,G1:H2,J1:K2").Select
    Selection.Style = "PrintWhite"
    ActiveSheet.PrintOut
    Range("A1:B2,D1:E2,G1:H2,J1:K2").Select
    Selection.Style = "Normal"
    Application.EnableEvents = True
End Sub

Mvg

Rudi

heb ik gedaan, nu moet ik het Onzichtbaar of doorzichtig uit laten printen, want het formulier is namelijk NIET wit :confused:

Robert, post eens een voorbeeldbestandje en kleur de cellen die niet afgeprint mogen worden, want nu is het raden.(97-2003 versie)

Mvg

Rudi

heb ze geel gemaakt,
zoals je kunt zien, zoals bij de bovenste kan evt. ook, maar ikwil het liefst dat ze 'gewoon' niet uitgeprint worden. Help Please :confused:

Mvg,
Robert

Bijlagen

Dankjewel ;)
ERG handig :D dankjewel,:thumb::thumb::thumb::thumb:
Kan je ook iets instellen dat de cellen gewoon onzichtbaar worden (wanneer ik op rood papier print dat ze niet naar voor komen?)

Print hij de button trouwens niet?
en waar haal je die vandaan? :D

Mvg,
Robert

Of de button geprint moet worden of niet is een kwestie van eigenschappen instellen.
De knop is een onderdeel van Werkset Besturingselementen.
Wat je volgens mij beter kan doen is een printknop maken die de eigenschappen van de cellen aanpast voor het printen.
Ik was nog vergeten te vertellen dat ik de gele cellen heb benoemd zodat je steeds naar ze kan refereren.

Code:
Sub Printen
    Range("Witlaten").Font.Color = vbRed
    ActiveSheet.PrintOut
End Sub

Bovenstaande macro heet printen en zet de tekst het bereik Witlaten (= gele cellen van je bestand) in het rood.
Vervolgens wordt het werkblad uitgeprint.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

je andere Met button werkt ONTZAGLIJK GOED!!!!
Wist je dat excel WITTE CELLEN NIET PRINT??
Heeeel erg handig is dat voor mij :D:thumb::thumb:
:eek: Kun je NOG meer???

Helaas kan ik je niet helpen met het maken van je stageopdracht.:o:confused:

Ik heb wel de knoppen aan het bestand toegevoegd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Wat als ik me stageverslag even mail? :p
Joh, als ik met iets kan helpen, laat het even weten (al is het maar wat werk uit handen nemen ;)
Hartelijk bedankt voor je hulp!
:thumb:

Helaas kan ik je niet helpen met het maken van je stageopdracht.:o:confused:

Ik heb wel de knoppen aan het bestand toegevoegd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hey, kunje een knop erin plakken die wanneer ik op afdrukken duw de tekst laat verdwijnen, en wanneer het afgedrukt is weer terugkomt (of dat het na 5 min. terugkomt?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan