Witregels in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

le__roi

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2006
Goedendag,

ik het een tabel met heel veel productnummers en hun omschrijving daarachter... nu wil ik graag in mijn rapport dat om de 100 regels een witregel komt.

dus:

1
2
...
98
99
-----
-----
100
101
enz

heeft iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

alvast bedankt!

In de Detail header bij de gebeurtenis "Bij afdrukken" een teller plaatsen.

Bij de eigenschappen van Detail, Gebeurtenis, Bij afdrukken plaats je

Teller = Teller + 1
Lege regel afdrukken

Allereerst, bedankt voor de reactie en je hulp!!

maar wat ik exact wil is net iets anders. ik leg het even uit...

ik heb een tabel met producten, met nummer, naam en prijs

ik heb de producten in meerdere catagorieen gedeeld, dus brood is 100 tm 200, vlees is 200 tm 300 enz...

ik wil nu, om de hele boel overzichtelijk te houden, dat er een lege regel tussen brood en vlees is, omdat het brood niet 100 records bevat, maar maar tot 167 gaat, is het niet mogelijk om het aantal records te tellen.

heb jij enig idee hoe ik kan zeggen dat ik voor nummer 200 een witregel wilt, en voor nummer 300, enz...

alvast bedankt!!

ander groepeerniveau gebruiken

In je laatste reactie geef je zelf het antwoord al. Je wil in feite als er een nieuwe categorie begint ( a brood bv vlees) een witte regel. Groeper op de categorie. In je detailsectie kun je dan de ruimte open laten die je als witregel zou willen na het laatste record van de vorige categorie. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Suc6

sorry voor mijn late reactie, maar heb alles even geprobeerd, jouw idee klinkt goed en simpel, maar ik kom er niet uit..

zou je iets duidelijker kunnen uitleggen hoe je het precies in gedachten hebt... waar moet ik wat toevoegen zonder dat ik bij elk product moet aangeven welke categorie is ( want dat is dus afhankelijk van het nummer)

alvast ontzettend bedankt!!!

Roy

dan kan je wel een interval instellen, maar dan ga je naar het aantal records kijken, niet naar de productnummers...

Gewoon groeperen

In je rapport kun je bepalen of en op welke waarden je een groepeerniveau wilt hebben. Ga in het ontwerp van het rapport staan. Kies beeld-> groeperen en sorteren. Selecteer het veld: categorie. Zet koptekst op Ja. Zet nu in de kopsectie van je rapport de velden categorie. In de detailsectie de productnummers en omschrijving. Zet je deze twee velden een 1/2 cm onder de detailrand dan zal er een witte regel van een 1/2 cm verschijnen zodra er een nieuwe categorie begint. Veel duidelijker kan ik het niet maken. Kwestie van proberen Suc6

Bedankt! ik snap het helemaal, maar omdat ik graag zeur....

als ik dit doe, sorteerd hij alles op categorie... ik wil dat hij sorteerd op productnummer...

dus:

nu:

----------------------
Categorie: Bier
780 heineken
781 grolsch
782 Amstel
enz...

Categorie: Boter
200 Becel
201 Blueband
202 Croma
enz...
----------------------

Wat ik graag wil:

------------------------------
Categorie: Brood:
100 Vloerbrood
101 Tijgerbrood
102 Maisbrood
enz.....

Categorie: Zuivel
200 halfvolle melk
201 volle melk
202 mager melk
enz...
--------------------------------

mijn vraag is of dit mogelijk is....

alvast bedankt voor alle hulp, ik ben echt al een stuk verder!!!!

Sorteren op categorie

Zorg dat in de tabel categorie een veld zit met daarin de volgorde die je wilt (bv 01,02,03 enz.) Neem dit veld in je querie onder je rapport op en zet dit veld als eerste in sorteren en groeperen (alleen dan kopteksten ed op nee). Dan krijg je de volgorde die je wilt. Suc6

Is het niet makkelijker om de bij het afdrukken van de detail regels (detail print) te kijken wat de soort is van de regel die je wilt printen. Als deze dan afwijkt van de vorige regel dan kan je volgens mij gewoon een koptekst tonen.
Deze koptekst maak je alleen zichtbaar als het produkt soort wijzigd. Dus standaard deze op niet zichtbaar zetten.
In de koptekst toon je dan het produkt soort maar ook een extra lege regel.

Als je dan ook nog een teller mee laat lopen voor het totaal afgedrukte regels kan je ook nog bepalen wanneer er een nieuwe pagina overgang moet komen. Dit doe je op dezelfde manier als hierboven beschreven maar dan maak je de koptekst niet alleen zichtbaar maar ook zorg je ervoor dat er een nieuwe pagina moet beginnen, voor de koptekst.

Volgens mij moet dit werken, ik gebruik hetzelfde om een pagina overgang te creeren.

Bedankt!

ik ben aan het categoriseren geslagen en ben zeer tevreden!!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan