mieppie1984
Gebruiker
- Lid geworden
- 31 jan 2008
Goedemiddag,
Vanuit Excel (macro start ik daar) vul ik in Word een offerte-sjabloon via de bladwijzers.
Niet alle bladwijzers worden gebruikt, waardoor er vele lege witregels in het document blijven.
Hoe kan ik er voor zorgen dat hij deze lege witregels (2 mogen er blijven, dus 1 witregel tussen de alinea) ook automatisch verwijderd in het sjabloon bij het uitvoeren van de macro vanuit Excel?
Heb eea gelezen over het gebruik van ^p, maar hier kom ik nog niet uit.
Hebben jullie een voorzet voor me?
Dit is de code die er nu is (korte versie):
Ik heb het idee om aan het eind van deze macro de macro voor het verwijderen van de witregels aan te roepen, maar vraag me tegelijk ook af of dat wel werkt vanuit Excel.
wellicht moet ik de macro voor de witregels koppelen aan het wordsjabloon en die aanroepen?
Wie weet er raad mee?
gr. Miranda
Vanuit Excel (macro start ik daar) vul ik in Word een offerte-sjabloon via de bladwijzers.
Niet alle bladwijzers worden gebruikt, waardoor er vele lege witregels in het document blijven.
Hoe kan ik er voor zorgen dat hij deze lege witregels (2 mogen er blijven, dus 1 witregel tussen de alinea) ook automatisch verwijderd in het sjabloon bij het uitvoeren van de macro vanuit Excel?
Heb eea gelezen over het gebruik van ^p, maar hier kom ik nog niet uit.
Hebben jullie een voorzet voor me?
Dit is de code die er nu is (korte versie):
Code:
Sub Offerte()
Dim objWord As Object
Dim ws As Worksheet
Set s3 = ThisWorkbook.Sheets("checklist") )
Set sw = ThisWorkbook.Sheets("offerte word")
Set objWord = CreateObject("Word.Application")
objWord.Visible = True
objWord.Documents.Add Template:="W:sjabloon.dot"
With objWord.ActiveDocument
.bookmarks("aannemer").Range.Text = s3.Range("d5").Value
End With
Set objWord = Nothing
End Sub
Ik heb het idee om aan het eind van deze macro de macro voor het verwijderen van de witregels aan te roepen, maar vraag me tegelijk ook af of dat wel werkt vanuit Excel.
wellicht moet ik de macro voor de witregels koppelen aan het wordsjabloon en die aanroepen?
Wie weet er raad mee?
gr. Miranda