Hallo allemaal,
Mijn vader is een fervent stripverzamelaar, en in de loop der tijd heeft hij een flinke verzameling opgebouwd. Nu is hij kort geleden begonnen met het ordenen van zijn verzameling, door de gehele verzameling in te voeren in Word. In Word ziet alles er hartstikke netjes uit, maar toen het hele handeltje omgezet moest worden naar Excel begonnen de problemen...
Mijn vader is (op zijn zachtst gezegd) niet echt handig met computers... Hierdoor is het Word documentje vrij slecht opgebouwd. Om de gewenste lay-out te krijgen heeft hij vaak tabs, spaties en andere witruimte gecombineerd.
Het is mij zelf al gelukt om de spaties en tabs eruit te filteren, zodat excel de informatie beter kan ordenen, maar nu bleef er nog één soort (voor mij onbekende) witruimte over. Het vreemde aan deze 'soort' is dat de text zonder enige duidelijke reden zomaar halverwege de pagina begint. Het lijkt erop dat word om de een of andere reden heeft besloten de verschillende tabs te vervangen door witruimte die niet aan te passen is.
Als ik de items die op deze manier onder handen zijn genomen in Excel probeer te kopiëren, dan komen alle onderdelen achter elkaar te staan, in plaats van onder elkaar.
Om het iets duidelijker te maken heb ik een bestand bijgevoegd (Bekijk bijlage example.doc) waarin het probleem naar voren komt (bij nummers 2 en 4).
Mijn vraag is nu of er een makkelijke, bij voorkeur geautomatiseerde, manier is om deze witruimte te vervangen door een enter en een enkele tab. Uiteindelijk moet er een Excel bestand van gemaakt worden met in balk A de serienamen, in balk B de afzonderlijke namen van boeken uit die serie en in balken C en verder eventuele extra informatie.
Alvast bedankt voor de hulp!
Job
Mijn vader is een fervent stripverzamelaar, en in de loop der tijd heeft hij een flinke verzameling opgebouwd. Nu is hij kort geleden begonnen met het ordenen van zijn verzameling, door de gehele verzameling in te voeren in Word. In Word ziet alles er hartstikke netjes uit, maar toen het hele handeltje omgezet moest worden naar Excel begonnen de problemen...
Mijn vader is (op zijn zachtst gezegd) niet echt handig met computers... Hierdoor is het Word documentje vrij slecht opgebouwd. Om de gewenste lay-out te krijgen heeft hij vaak tabs, spaties en andere witruimte gecombineerd.
Het is mij zelf al gelukt om de spaties en tabs eruit te filteren, zodat excel de informatie beter kan ordenen, maar nu bleef er nog één soort (voor mij onbekende) witruimte over. Het vreemde aan deze 'soort' is dat de text zonder enige duidelijke reden zomaar halverwege de pagina begint. Het lijkt erop dat word om de een of andere reden heeft besloten de verschillende tabs te vervangen door witruimte die niet aan te passen is.
Als ik de items die op deze manier onder handen zijn genomen in Excel probeer te kopiëren, dan komen alle onderdelen achter elkaar te staan, in plaats van onder elkaar.
Om het iets duidelijker te maken heb ik een bestand bijgevoegd (Bekijk bijlage example.doc) waarin het probleem naar voren komt (bij nummers 2 en 4).
Mijn vraag is nu of er een makkelijke, bij voorkeur geautomatiseerde, manier is om deze witruimte te vervangen door een enter en een enkele tab. Uiteindelijk moet er een Excel bestand van gemaakt worden met in balk A de serienamen, in balk B de afzonderlijke namen van boeken uit die serie en in balken C en verder eventuele extra informatie.
Alvast bedankt voor de hulp!
Job