witte, dunne knipperende streep horizontaal over beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marianne77

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2013
Ik heb een laptop Acer Aspire 5741G en heb sinds ongeveer 1 maand een dunne witte streep bovenin het beeldscherm. Dit zit er gelijk als ik de laptop aan doe en als hij verder opstart, gaat de streep knipperen en verplaatst zich over het beeldscherm van boven naar beneden. Dit blijft hij een hele poos doen. Ik kan verder wel alle programma´s doen maar soms trekt alle kleur ook weg en wordt het beeldscherm wit en reageert de laptop nergens meer op.
Ook staat er rechtsonder in beeld dat ik moet overwegen om de accu te vervangen. De laptop gaat soms ook zomaar ineens uit. Als ik hem op schoot heb en dan terwijl hij aan is, naast me op de bank zet, gaat hij soms zomaar uit. Voor dit probleem is hij al eens opgestuurd naar Acer maar kreeg hem met het probleem gewoon weer na 3 maanden.
Wat kunnen dit voor problemen zijn?

Laat je je laptop soms gedurende een lange tijd gewoon aanstaan, opgengeklapt? Als dit het geval is zou het kunnen zijn dat de "lichtjes" die in je scherm zitten zich op je beeld branden gedurende de tijd dat je hem hebt aanstaan.

De laptop staat inderdaad lang aan maar dan ben ik er wel gewoon mee bezig. Hij staat niet zomaar aan zonder dat ik er wat mee doe. Die witte streep verschijnt al bovenin beeld als ik de laptop opstart en blijft daar ook de hele tijd zitten. Tijdens het verdere opstarten deelt hij zich op in 4 of meerdere dunne strepen die razendsnel over het beeldscherm bewegen van boven tot onder en soms trekt de achtergrond wit weg en reageert de laptop niet of erg hakkelig. Na een aantal keren op enter drukken of als hij helemaal niks meer wil nadat de accu verwijderd is en weer teruggeplaatst, start hij weer op maar nog steeds met witte strepen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan