Witte lijnen en geen signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jordi11

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2010
Goed, mijn computer heeft de laatste tijd al kuren maar het ging weer een tijdje goed.
Vanavond is het echter weer fout gegaan. Ik was bezig een spel te spelen en opeens begon mijn PC heel hard te buzzen, het beeldscherm bevroor en na een tijdje ging het geluid gewoon weer verder. Echter, het beeld bleef bevroren.
Dus ik startte mijn PC opnieuw op, maar!

Door het beeldscherm lopen nu witte lijnen in een onderbroken patroon. Het zijn elke keer 4 witte, verticale, onderbroken lijnen waar een ruimte tussen zit en dan weer 4 witte lijnen.
Dat gaat zo door tijdens het opstarten van mijn PC. Ook tijdens het Windows XP laadscherm. Na dat laadscherm krijg ik een boodschap van mijn monitor: "No Signal. Entering Standby mode." Wat ie dan ook prompt doet.

Dus in het kort; mijjn probleem is dat er tijdens het opstarten witte lijnen door mijn beeld lopen en na het laadscherm er helemaal geen signaal meer komt.

Ik denk niet dat het aan mijn monitor zelf ligt, misschien meer aan de videokaart, want tijdens het proberen te repareren van mijn systeem d.m.v. de windows-bootdisk liepen er geen witte lijnen door het scherm.

Iemand enig idee of dit uberhaupt verholpen kan worden?

Ps. Ik gebruik een NVidia 7200 videokaart.

Dan start hij gewoon op, geen lijnen of wat dan ook. :o
Wat nu? Want bij normaal opstarten, wel lijnen en geen beeld.

Laatst bewerkt:
Nieuwste drivers installeren? Resolutie en frequentie verlagen? Windows update?

De nieuwste drivers en windows update heb ik, maar hoe verlaag ik de frequentie?

In de veilige modus een rechtermuisklik op een leeg stuk van je bureaublad en kies dan voor eigenschappen.
Ga dan naar tabblad instellingen en verlaag de resolutie naar 1024x768. Ga dan naar geavanceerd en dan tabblad beeldscherm.
Verlaag hiet de resolutie naar 60 Hertz.

Heb je echt de laatste drivers van de site van Nvidia?

Gr

Ja vorige week nog gedownload nadat mijn PC raar begon te doen. En die frequentie staat al op 60 hertz.

Ik las over het buzzen heen. Het kan goed zijn dat dat buzzen de cooler van je videokaart is.
Kan betekenen dat hij overleden is, maar het kan ook zijn dat als je een nieuwe cooler erop zet dat hij het weer gewoon doet.

Heb je nog een videokaart op je moederbord? Probeer de monitor daar eens op.

Gr,j

Met een ander beeldscherm precies hetzelfde probleem, en ik zal het eens proberen.
Hoe kan ik weten of het de cooler of de grafische kaart zelf is?

Kijk of er nog een aansluiting (op het moederbord) zit en sluit de monitor daar op aan.

gr

Geprobeerd op mijn moederbord, maar (ondanks dat er een uitgang voor de monitor is) blijft mijn monitor in standby-stand staan. Geen signaal dus. Er zal dan wel geen videokaart op mijn moederbord zitten ofzo.

Ok gedaan en dan werkt ie gewoon.
Dus het is die videokaart. Nu wil ik natuurlijk graag weten of die videokaart nog te gebruiken valt ^^

EDIT: De ventilator erop doet het nog gewoon, alhoewel de coolingpasta eronder een beetje hard lijkt....

Laatst bewerkt:
Hoi,

Met de stofzuiger even al het stof eruit halen. Kaartje terugplaatsen en kijken of de fan draaid als je de computer opstart.
Als hij draaid en je hebt lijnen dan is hij kapot.

gr

Ja, met videokaart lijnen op het scherm tijdens het opstarten en tijdens het laden van Windows (er zit een scherm tussendoor waarbij er geen lijnen te zien zijn) en daarna niks. Geen signaal.
Valt dat ding nog te redden, denk je of zijn de circuits gewoon doorgebrand?

Ja...die is overleden. Je weet in ieder geval wat het is.

Gr.j

Nou in ieder geval heel erg bedankt, je bent een grote hulp geweest :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan