witte puntjes in het scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennisandersen

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2013
Hallo.

Ik heb last van allerlei kleuren puntjes op mijn beeldschermen.
Het zijn puntjes die weg gaan als ik er overheen ga met mijn muis.
Maar het is wel heel irritant en op die momenten is mijn pc ook heel traag.
Als ik er een screenshot van maak kan ik ze ook zien het is dus niet mijn scherm.
Hier is een screenshot van een klein stukje van die puntjes nu zijn het er nog niet eens heel veel.
puntjes.png
puntjes2.jpg

Dennis Andersen
M.V.G.

Laatst bewerkt:
Omdat het op een screenshot ook te zien valt denk ik aan de grafische kaart. Dus je scherm en het kabel zal wel goed zijn.

Waarschijnlijk zijn dit artifacts. Die ontstaan wanneer je GPU veel te heet wordt. Controleer de temperaturen van de pc met dit tooltje: klikkerdeklik! Post de temperaturen hier:thumb:.

Waarschijnlijk zijn dit artifacts. Die ontstaan wanneer je GPU veel te heet wordt. Controleer de temperaturen van de pc met dit tooltje: klikkerdeklik! Post de temperaturen hier:thumb:.

ik heb
2x nvidia geforce gt 220
1x amd radeon HD 7480D
(onboard versterkt door cpu)

Display Adapters
-------------------------------------------------------------------------

Display adapter 0
Name AMD Radeon HD 7480D
PCI device bus 0 (0x0), device 1 (0x1), function 0 (0x0)
Vendor ID 0x1002 (0x1043)
Model ID 0x9993 (0x8526)

Display adapter 1
Name NVIDIA GeForce GT 220
Revision A2
Codename GT216
Technology 40 nm
PCI device bus 1 (0x1), device 0 (0x0), function 0 (0x0)
Vendor ID 0x10DE (0x174B)
Model ID 0x0A20 (0x2160)

Display adapter 2
Name NVIDIA GeForce GT 220
Revision A2
Codename GT216
Technology 40 nm
PCI device bus 2 (0x2), device 0 (0x0), function 0 (0x0)
Vendor ID 0x10DE (0x1462)
Model ID 0x0A20 (0x2020)

Hardware monitor AMD ADL
Voltage 0 1.27 Volts [0x4FA] (VIN0)
Temperature 0 10°C (50°F) [0xA] (TMPIN0)

Hardware monitor NVIDIA I/O
Temperature 0 0°C (32°F) [0x0] (TMPIN0)

Hardware monitor NVIDIA NVAPI
Voltage 0 0.85 Volts [0x352] (VIN0)
Temperature 0 58°C (136°F) [0x3A] (TMPIN0)
Fan PWM 0 40 pc [0x28] (FANPWMIN0)

Hardware monitor NVIDIA I/O
Temperature 0 0°C (32°F) [0x0] (TMPIN0)

Hardware monitor NVIDIA NVAPI
Voltage 0 0.85 Volts [0x352] (VIN0)
Temperature 0 46°C (114°F) [0x2E] (TMPIN0)
Fan PWM 0 40 pc [0x28] (FANPWMIN0)

De temperaturen die ik uit jouw ingewikkelde reactie kan lezen (58 en 46 graden) zijn netjes. Toch zijn het artifacts. Dat duidt meestal op een videokaart die aan het overlijden is. Ik kwam ook dit nog tegen:
At least for Windows/PC, those white dots are referred to as "artifacts" which is usually caused by the graphics card overheating, whether because:

1). The cooling system is failing (maybe like a broken fan)
2). The chip is using more voltage or electricity (for some reason)
3). Your computer is operating in an environment that is hot overall or has no air circulation.

Kijkt u anders hier eens verder: klikkerdeklik! Ik heb helaas geen suggesties meer :(.

De temperaturen die ik uit jouw ingewikkelde reactie kan lezen (58 en 46 graden) zijn netjes. Toch zijn het artifacts. Dat duidt meestal op een videokaart die aan het overlijden is. Ik kwam ook dit nog tegen:

Kijkt u anders hier eens verder: klikkerdeklik! Ik heb helaas geen suggesties meer :(.

het is een hele tijd weg geweest en nadat ik deze week 3 bluescreens heb gehad (2 vandaag) zijn ze er weer ik heb geprobeerd pc opnieuw op te starten ik heb hem uitgezet en 1 uur later weer aan. niks help zelfs de zijkanten eraf halen hielp niet.

Ik ben bang dat die BSOD's alleen maar bevestigen dat er sprake is van beschadigde hardware. En dan bedoel ik de videokaart :(.

Maar in mijn oude pc had ik nergens last van. En die werd 90 graden in de kast zelf en had de zijkanten eraf liggen. En 1 van de 2 videokaarten is nieuw aangeschaft voor deze pc en de ander had ik in doe oude pc zitten.

Goedemorgen,

Probeer het eens met 1 kaart en heeft deze niet het probleem dan de andere alleen .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan