Wix.com (Google)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rood412

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Hallo Allemaal,

Ik heb verschillende vragen:

-Als ik een website wil gaan maken met de flashwebsite builder Wix.com is die dan goed in google te vinden ?
-Hoe krijg ik mijn site positie in Google verhoogd?

-Ik heb wel eens vaker een website gemaakt met die website builder van Wix.com maar als ik mijn URL toevoeg aan de google URL (site) lijst hoelang moet ik dan wachten voordat mijn website in de google zoekmachine staat ?

-Toen ik uiteindelijk mijn site ging opzoeken in Google kon ik hem nogsteeds niet vinden!

Hoe zou ik dit het best kunnen verbeteren ?

Alvast bedankt

-Als ik een website wil gaan maken met de flashwebsite builder Wix.com is die dan goed in google te vinden ?
Ik heb die site even bekeken. Je zoekt je 'n ongeluk om voorbeelden te vinden van sites die daarmee zijn gemaakt. Uiteindelijk heb ik 'n paar sites kunnen vinden en bekeken. Of die sites goed of slecht te vinden zijn is moeilijk te zeggen, omdat de sites die ik heb gezien waarschijnlijk helemaal niet te vinden zijn.
Flash is per definitie heel slecht voor je plaats in 'n zoekmachine. Je kunt er wel iets aan doen, maar echt goed wordt 't niet.
Die sites die ik heb gezien (ook de site van wix.com) combineren dat dan nog 'ns met JavaScript voor navigeren, ook al iets waar zoekmachines lichtelijk allergisch voor zijn. Dat wil zeggen: als 't verkeerd wordt toegpast, en bij die sites die ik heb gezien is dat zo. Navigeren zonder JavaScript lukt daar niet.

-Hoe krijg ik mijn site positie in Google verhoogd?
Door er vanaf het allereerste begin rekening mee te houden. Dus met de hele opbouw van de site. Eigenlijk klopt dit niet, wat ik zeg.
Een goede site is goed toegankelijk door 'n goed gebruik van dingen als <h1>, <h2>, <p>, enz., enz. Navigeren e.d. moet ook werken zonder JavaScript. Afbeeldingen moeten 'n alt-tekst hebben. Enz., enz. Geen tabellen voor lay-out. Geen frames. Opmaak apart in de css en niet in de html. Enz., enz.
Zo'n site is goed toegankelijk voor spraakbrowsers en dat soort speciale programma's voor blinden.
De spider van 'n zoekmachine is te vergelijken met 'n blinde die wordt voorgelezen. Als jouw site goed in elkaar zit, is hij automatisch goed toegankelijk voor 'n spider.
Of de inhoud ook interessant is, is natuurlijk 'n heel ander verhaal.
Oftewel: je kunt het best eerst gaan lezen over wat belangrijk is. Hier vind je 'n hele serie links over dit onderwerp: http://css-voorbeelden.nl/links.html#a-zoek
Vooral de Nederlandse onofficiële vertaling van Googles gids kan ik je aanbevelen.

-Ik heb wel eens vaker een website gemaakt met die website builder van Wix.com maar als ik mijn URL toevoeg aan de google URL (site) lijst hoelang moet ik dan wachten voordat mijn website in de google zoekmachine staat ?
'n Halve dag tot vele maanden. Als je weinig tot geen tekst in je site hebt staan (zoals op die sites die ik heb gezien die met wix waren gemaakt), wordt je site waarschijnlijk nooit opgenomen. Flash is wel mooi, maar 'n spider kan 't niet lezen.
In die documentatie hierboven kun je vinden wat belangrijk is voor 'n goede plaats in 'n zoekindex.

-Toen ik uiteindelijk mijn site ging opzoeken in Google kon ik hem nogsteeds niet vinden!
Ah, dat bedoel ik dus :d

Hoe zou ik dit het best kunnen verbeteren ?
Lezen dus.
Hier kun je zien hoe jouw site er voor 'n zoekmachine (en 'n spraakbrowser e.d.) uit ziet:
http://www.seo-browser.com/
Als je Firefox gebruikt, kun je de extensie Yellowpipe Lynx Viewer Tool installeren vanaf
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/1944
Die doet ongeveer 't zelfde.

Laatst bewerkt:
Je hebt wel gelijk,

Alleen ik kan geen andere site vinden wat echt bijna alleen maar drag and drop is?
Zoals wix.com

Weetje er toevallig één ?

Bedankt

Nee, want dat soort sites leveren per definitie code die (heel) slecht is voor zoekmachines. Althans: ik heb er nog nooit eentje gezien die zelfs maar in de buurt kwam van 'n allereerste begin van wat enigszins nuttig zou kunnen zijn voor 'n zoekmachine. (En nu doe ik ze nog te veel eer aan :d )
Op zich niet zo erg, 't is gratis en zo. Wat ik alleen vrijwel altijd wel heel kwalijk vind is dat ze beweren wel goed te zijn voor zoekmachines. In de hoop natuurlijk dat je hun betaalde versie koopt. Maar goed, ik zal vandaag verder niet meer mopperen. Denk ik. Misschien.

Als je 'n plaats in 'n zoekmachine belangrijk vindt, is er eigenlijk maar één goede methode: met de hand html, css en eventueel JavaScript, PHP, e.d. schrijven.
Ook de duurste wysiwyg-editors verliezen ver van met de hand geschreven code.
'n Gratis editor die in ieder geval code levert die in principe in alle browsers goed werkt is Kompozer. Mogelijk is dat wat voor je: http://www.kompozer.net/download.php
Maar ook daarbij geldt dat je met de opbouw al rekening moet houden met toegankelijkheid (en dus zoekmachines). En de code is hoe dan ook veel minder efficiënt dan goede met de hand geschreven code.

Maar stel je voor dat ik toch verder ga met de Wix webbuilder(wat ik zeker een super goede website builder vind) zou er dan toch nog een andere manier zijn voor een beetje promotie dus dat mijn site dan toch nog op een één of andere manier vind baar is?

Maar stel je voor dat ik toch verder ga met de Wix webbuilder(wat ik zeker een super goede website builder vind) zou er dan toch nog een andere manier zijn voor een beetje promotie dus dat mijn site dan toch nog op een één of andere manier vind baar is?
Als er genoeg mensen naar je site linken zul je uiteindelijk wel gevonden worden, als het er heel erg veel zijn zou je zelfs hoog kunnen komen. Maar het zal nooit zo goed zijn als kan met een site die gewoon in HTML en CSS is geschreven. Even ter illustratie, de site http://www.raeschumacherphotography.com/ is met Wix gemaakt (er staat een lijst voorbeelden op de wix site onder explore). Google bots, en mensen die van leessoftware afhankelijk zijn, zien die site als volgt. http://www.seo-browser.com/results....aeschumacherphotography.com/&action=Parse+URL
Complete chaos dus, is geen structuur in te vinden, je moet een flink end naar beneden scrollen voordat je een keer inhoud tegenkomt waar je iets mee kunt. Als we dan kijken wat de pagerank van die site is is dat een weinig verrassende 0/10. (pagerank zegt ook niet alles maar als die op 0 staat is het wel foute boel). Andere sites uit de lijst met voorbeelden laten dezelfde problemen zien. Nog een ander probleem is dat de sites vaak langaam laden. Internetgebruikers zijn extreem ongeduldig en je hebt goede kans dat ze niet zullen wachten tot je site geladen is.

Laatst bewerkt:
Die wix kan best 'n hele handige webbuilder zijn, waarmee je heel goed uitziende sites kunt maken.
En je site vindbaar maken voor Google (of Bind, of Yahoo!, of ...) is ook heel simpel: je kunt je site gewoon aanmelden.

Maar dan begint 't probleem. Als jij alleen of vrijwel alleen flash op je site hebt staan, dan ziet 'n zoekmachine gewoon helemaal niets, want 'n zoekmachine kan nou eenmaal geen plaatjes zien. Hij kan alleen maar tekst lezen. En aangezien die builder nou eenmaal vooral met flash werkt, zul je dus haast per definitie weinig tekst hebben.
Als je 'ns zo'n site bekijkt met die seo-browser, begrijp je misschien wat ik bedoel. Je kunt 'n fantastisch menu maken met knoppen die van kleur veranderen en noem maar op, maar als er niet ergens onder die knop staat 'home' in gewone tekst, dan zal 'n spider nooit begrijpen dat daar 'n link naar Home zit.

Los daarvan moet je site ook nog 'ns enigszins interessant zijn. Een van de dingen waar Google dat uit afleidt is het aantal links naar je site. Als iemand naar jouw site linkt, vindt die iemand je site kennelijk de moeite waard. (Niet te verwarren met nep-links op linksfarms en zo, die leiden alleen maar tot 'n lage positie of tot volledige verwijdering.)

Dan moet je Google (of 'n andere zoekmachine) ook nog duidelijk maken waar je site over gaat. Als jij 'n site maakt over Paris Hilton, is voor mij als mens gelijk duidelijk dat dat over 'n dame gaat, waar ik in 'n donker steegje hard voor weg zou rennen. Voor Google kan het evengoed het Hilton hotel in Parijs zijn.
Dat soort dingen maak je duidelijk via 'n goed gebruik van dingen als <title>, <description>, <h1>, enz., enz.
Oftewel: de combinatie heel makkelijk progamma / goed voor 'n zoekmachine bestaat eigenlijk niet.

Terwijl ik dit zat te typen meende Naarling ook te moeten antwoorden :d
'n Kruispost dus, maar ik heb 't al getypt, dus ik post 't toch maar.

Laatst bewerkt:
Maar er bestaat dus wel een kans dat je gevonden kan worden in Google?
Want ik blijf het maar zeggen want die Wix website builder zijn toch één van die weinige website builders wat echt alleen maar Drag And Drop is.

Want bijvoorbeeld Webs.com dat is toch weer een groot verschil, vergeleken met de wix website builder.

Zoals ik al vroeg in mijn vorige vragen of jullie er misschien nog één wisten, daar kwamen jullie ook niet echt uit?

Ja met een flash site kun je ook gevonden worden, op dezelfde manier dat een trabant ook een auto is.
Zoals ik al vroeg in mijn vorige vragen of jullie er misschien nog één wisten, daar kwamen jullie ook niet echt uit?
Kan ik je in elk geval niet mee helpen, ik kan alleen beamen dat je kompozer eens moet proberen

Terwijl ik dit zat te typen meende Naarling ook te moeten antwoorden
heh, de nieuwe aanweigheidslampjes zijn wat onopvallend.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan