Wizard afwezigheid ontbreekt bij extra's Office 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Ik werk nog met Office 2007 en ik zit me rot te zoeken naar de afwezigheidswizard. Die zou moeten staan onder extra's. Daar staat ie niet. Op het werk lukt het mij ook al niet.

Heb ook zitten zoeken in aanpassen en toevoegen maar ook daar staat ie niet tussen.

Frustrerend!

Wie weet waar ik het kan vinden

Wacht wel even op een reactie/bevestiging van anderen, maar ik ben er vrij zeker van dat het klopt wat ik hier onder aangeef.

Afwezigheid? Dat heb je alleen als je een Microsoft Exchange mailaccount hebt.

POP3 en IMAP accounts kunnen alleen een berichtenregel maken die een antwoord met "ik ben er niet etc." verstuurd naar de verzenders van nieuwe e-mail maar daarvoor moet je dan wel regelmatig Outlook opstarten tijdens je afwezigheid (en natuurlijk op de locatie waar je dan bent mail kunnen lezen en versturen).
Alternatief (als je mailprovider een afwezigheidsregeling beschikbaar stelt) is inloggen op de webmail en daar een automatisch antwoord instellen. Dat zul je natuurlijk ook weer af moeten zetten zodra je weer 'terug' bent.

Overigens staat hier voor alle Office versies waar de afwezigheidsassistent staat.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Klopt heb je helemaal gelijk in. Wel opvallend dat het zo omslachtig gaat in Outlook 2007.

Mijn verhaal over Microsoft Exchange wordt ook bevestigd in de link die ik in mijn vorige posting gaf.

Er staat overigens op die link ook (helemaal onderaan) iets over die berichtregels als je géén Microsoft Exchange mail account hebt. Dit dan als aanvulling op wat ik in mijn vorige posting schreef omtrent die berichtregels.

Tijs.

Het is vaak mogelijk om een afwezigheid melding in te stellen bij de webmail van je provider. Dat is een goed alternatief wanneer je geen Exchange server mail hebt.
Dit kan ook bij gmail, hotmail etc.
Mvg Leo

Gmail gaat geloof ik veel makkelijker heb ik wel eens gezien. Maar Outlook 2010 of 2013 is geloof ik ook al verbeterd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan