Wizard afwezigheid tegelijkertijd in office 2003 en office 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansJonker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jul 2011
Goedendag,

Op kantoor werk ik nog met office 2003 en thuis met office 2010.
Ik haal mijn mail thuis op uit de server op kantoor.
Als ik de wizard afwezigheid instel, dan geeft zowel 2003 als 2010 aan dat deze is ingesteld met dezelfde tekst, etc. maar als iemand naar mij mailt dan krijgen zij geen reply. Weet iemand of dat ligt aan het feit dat ik met twee verschillende office versies werk, of is er wellicht een andere oorzaak.
Alvast dank voor het meedenken.

Hans

Dan zou ik toch eerst moeten zien hoe de regel is ingesteld; en staat de regel wel aan, bijvoorbeeld? (ik weet het, die laatste vraag is het equivalent van: zit de stekker er wel in :) )

Michel, dank voor je reactie, het antwoord is net zo simpel als de vraag, ja hij stond aan.
Nog even ter toelichting, ik maak al jaren gebruik van deze optie en het ging altijd goed.
Begin dit jaar heb ik thuis een nieuwe computer met Windows 7 pro en office 2010, terwijl ik op kantoor nog werk met Windows 2000 en office 2010, terwijl deze dus beide hun mailinfo halen uit mijn server op kantoor. Beide computers geven dus aan dat de wizard afwezigheid staat ingesteld, maar extern gaan er geen autoreplys uit, terwijl intern, dus naar mijn collega's op kantoor gaat de autoreply er wel uit.

Hans

Tot op heden geen enkele inhoudelijke reactie ontvangen, is het probleem zo moeilijk of juist zo simpel om op te reageren?

Hans

In Outlook 2010 en ook via de webmail in het geval van een exchange server, kun je een interne en een externe afwezigheidsmelding instellen. De beheerder van de mail server moet ingesteld hebben dat externe afwezigheidsmeldingen zijn toegestaan. Standaard staat dit uit dacht ik, dit is om te voorkomen dat iemand die spam verstuurd, een bevestiging krijgt dat het een actief emailadres is.

Dit was de oplossing, je moet het maar net even weten, met dank en groet.

Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan