Wizard beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.hijma

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2001
Tijdens het toevoegen van een nieuwe gebruiker in de wizard beveiliging van Access kreeg ik onderstaande foutmelding, Weet iemand wat deze foutmelding betekend, en hoe ik een access database kan beveiligen met meerdere gebruikersnamen en wachtwoorden (meerdere gebruikers dus)?:

! De expressie Bij klikken die u hebt opgegeven als instelling voor de gebeurteniseigenschap, heeft de volgende fout veroorzaakt: Kan de focus niet naar het besturingselement tbUserName verplaatsten.

* De expressie geeft niet de naam van een macro, de naam van een door de gebruiker gedefineerde functie of een [Gebeurtenisprocedure] als resultaat.
* Er is een fout opgetreden bij het evalueren van een functie, gebeurtenis of macro.

De foutmelding die je krijgt komt volgens mij voort uit een zelf gemaakte macro of stukje code. Bestaat er een tbUsername in je DB?

Als dit probleem optreedt bij de database terwijl alles gesloten is zou ik eens proberen alle objecten in een nieuw bestand over te halen. Dit wil nog wel eens problemen met corrupte modules etc. oplossen.

Beveiliging van een Access DB: Access security

Suc6,

ik heb zelf helemaal geen macro's aangemaakt, en ook geen eigen code geschreven.

Laatst bewerkt:
Werkt de security wizard wel in andere databases?

Als dat zo is, probeer dan wat ik al eerder aangaf de objecten van de probleem DB in een nieuwe DB te importeren.

Maak hiervoor een nieuwe DB aan en importeer de objecten via File --> Import.

In een nieuw bestand verwijdert Access de reeds gecompileerde code en wordt alles wat in de DB staat opnieuw gecompileerd. Beveiligingsinstellingen worden opgeslagen in de DB (wie mag bij welk object etc.). Dus kan het zijn dat fout gecompileerde code hier voor het probleem zorgt.

Maar als de wizard het in een andere (liefst nieuwe) DB ook niet doet moet je gaan zoeken in de installatie van Office.

Grtz,

Hij doet 't in geen enkele database, ik heb office (2000 enterprise) ook al es opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft ook niets geholpen.

Ik heb mijn 1 na laatste bericht even aangepast, dit was de foutmelding: Objectvariabele of blokvariabele With is niet ingesteld.

Ik krijg deze ook vaak wanneer ik een opdracht knop wil maken.

Als ik in discussiegroepen op google kijk zie ik regelmatig de suggestie tegenkomen dat er iets mis is met de ADO of DAO instellingen. De wizards maken hiervan gebruik dus zonder dat stukje intelligentie kunnen ze niet werken.

Poging 1. Kijk eens in de VBA editor of er standaard een ADO of DAO library wordt aangesproken. Dit kun je doen door via Tools --> References te kijken of er een vinkje staat bij Microsoft ActiveX Data Objects 2.x library of Data Access Object 3.6

ADO is moderner dan DAO. Als er dus nog geen is gekozen, kies dan voor ADO.

Poging 2: Installeer de laatste MDAC versie (2.8) en refereer hieraan in je VBA project op bovenstaande wijze.

Feit is in ieder geval dat het probleem niet in de database op zich zit maar in de installatie van je werkplek.

Oh ja, kijk voor de zekerheid ook even na of er service packs zijn voor de office versie die je nu gebruikt, mischien dat hierin het probleem wordt opgelost.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan