Wizard hardware verwijderen is weg uit systray

Status
Niet open voor verdere reacties.

loosoft

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Sinds kort heb ik niet meer dat groene icoontje van "Hardware veilig verwijderen" in de systray langs het klokje bij het starten van de PC. Da's vervelend, want dan heb ik ook niet de beschikking over mijn externe harde schijf!

Pas na enkele minuten (5 - 10) verschijnt pas het icoontje (en daarmee mijn harde schijf).

Weet iemand waar dat aan kan liggen?

XP SP3

je kan dus niet bij de schijf komen voordat het icoontje van apparaat veilig verwijderen er is...

Helpt het ook niet wanneer je eerst de stroom afkoppelt en dan terug aanschakeld(van die externe hdd hé :P)

Heb je dit probleem niet maar pas vanaf installatie van SP3?

Hoi Jelpot,

ik heb SP3 er al geruime tijd op staan, zonder problemen. Ook de stroom eraf, zoals je aangeeft, helpt niet.
Eerst dacht ik dat het eruit halen en weer inpluggen van de USB-stekker de oplossing was, maar dat is het ook niet.
Het icoontje verschijnt pas na een aantal minuten. Het lijkt wel een "uitgestelde" start.

heb je nog een andere externe Hdd waarbij je hetzelfde probleem hebt?

en is dat bij elke start van je Hdd?
of heb je dit probleem niet altijd?

Is de aansluiting op je pc ook USB 2.0 ?

Zo niet , dan zou dat de vertraging kunnen verklaren .

wanneer je je schijf dan kan zien zou ik er eens schijfcontrole op uitvoeren :thumb:

Wat voor schijf is het? 2,5"? 3,5"? aparte stroom wel als ik het goed begrijp, maar hoe zou het kunnen werken als je die er helemaal aflaat?:s

Probeer eens met een usbhub met ledjes, dan zie je meteen of de verbinding wel goed zit.
Ook drivers eens herinstalleren.

Het is een (enige) externe harde schijf (WD - 300 Gb, USB 2.0, ook de PC) met aparte stroomaansluiting. Deze heeft altijd goed gewerkt. Schijfcontrole levert niets op.

Ik heb geen USB-hub om te testen zoals is voorgesteld door "vis ta". Bij mijn weten zijn er ook nooit aparte drivers geïnstalleerd. 't Ding heb ik destijds aangesloten en het werkte gewoon.

Als ik een USB-stick aansluit, dan wordt die direct herkend en heb ik het icoontje ook. Bij openen (hardware veilig verwijderen) staat de externe schijf er niet bij. Als ik de USB-stick verwijder, dan verdwijnt ook het icoontje weer.

Even later verschijnt het icoontje "spontaan" en zie ik de harde schijf weer.

Het komt bij elke "koude" start voor dat het icoontje weg is en ik dus geen harde schijf heb. Als het icoontje er eenmaal is (en ik dus ook de harde schijf zie), dan blijft het goed gaan. Ook als ik de PC herstart.

wel dan zou ik eens die schijfcontrole uitvoeren en ook eens defragementeren die schijf :thumb:

Laatst bewerkt:
Klopt dat je geen drivers moest installeren, gebruikt standaarddrivers van windows. Maar het kan misschien geen kwaad die eens te verwijderen, ze worden dus automatisch weer geinstalleerd als je je harddisk weer aansluit.

Bovendien moet je eens zien wat er gebeurt als je het icoontje voor hardware veilig verwijderen op het bureaublad zet en het dus altijd aanklikbaar is.

Dit doe je door een snelkoppeling te maken naar C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL hotplug.dll

Klopt dat je geen drivers moest installeren, gebruikt standaarddrivers van windows. Maar het kan misschien geen kwaad die eens te verwijderen, ze worden dus automatisch weer geinstalleerd als je je harddisk weer aansluit.

Bovendien moet je eens zien wat er gebeurt als je het icoontje voor hardware veilig verwijderen op het bureaublad zet en het dus altijd aanklikbaar is.

Dit doe je door een snelkoppeling te maken naar C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL hotplug.dll

Bedankt! Ga ik uit proberen. Wordt vervolgd.

Bedankt! Ga ik uit proberen. Wordt vervolgd.

Alles wat met USB heeft te maken verwijderd en weer opnieuw toegevoegd. Ik start net de PC weer op en het icoontje is weer verdwenen!

Ook de snelkoppeling geplaatst op het bureaublad: het start wel op, maar er staat helemaal niets. Normaal zie ik daar dus de harde (externe) schijf!

Bedoel je dan het icoontje op je bureaublad?

Ok, euhm, heb je nog garantie op die schijf? :S

Laatst bewerkt:
je hebt dan die defragementatie uitgevoerd maar ook de schijfcontrole?

sorry :S
maar voor mij blijft het dan ook een raadsel denk ik :confused:

Inderdaad jelpot, beide zijn uitgevoerd.

Nadat de harde schijf weer "in beeld" kwam, heb ik nog de volgende scenario's gedraaid:

• PC via "start - computer uitschakelen - opnieuw opstarten" wederom opgestart.
  • Resultaat: icoontje (en dus de harde schijf) direct beschikbaar.
  • PC via "start - computer uitschakelen - uitschakelen" uitgeschakeld, stroom op de harde schijf laten staan. Resultaat: icoontje (en dus de harde schijf) direct beschikbaar.
  • PC via "start - computer uitschakelen - uitschakelen" uitgeschakeld, stroom ook van de harde schijf gehaald. Daarna weer opgestart zoals ik altijd doe. Resultaat: icoontje (en dus de harde schijf) direct beschikbaar.
Nu weet ik het niet meer! Het lijkt wel alsof de PC na een langere "afkoel periode" deze kuren vertoond.
Ik zal morgen nog eens kijken als hij de hele nacht is uit geweest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan