Wanneer ik bepaalde data uit een database in een formulier zichtbaar wil maken deed ik dat tot en met office 2003 gewoon met een leeg formulier waar ik een tekstvak aan toevoegde, Knop eronder en de wizard ging lopen en maak(te) de volgende stappen:
Keuze: " formulierbewerking"
Keuze: formulier openen
kies het te openen formulier
keuzerondje "formulier openen en specifieke gegevens zoeken"
en dan kreeg je in het verleden keurig netjes een lijst met variabelen in het huidige én het te openen formulier.
In office 2007 blijft alles in het "huidige formulier" leeg, de velden van het te openen formulier worden wel zichtbaar. Ik kan dus het zoekveld niet koppelen aan het veld waarin gezocht moet worden, wat ik ook doe.
Nu kan dat natuurlijk ook in VBA geschreven worden maar omdat dit soort zaken erg vaak in mijn databases worden gebruikt is dat vrij omslachtig.
Tot 2003 werkte dit perfect (VBA-script wordt door office zelf geschreven) maar nu dus niet meer.
Kent iemand het probleem ook en, nog belangrijker, de oplossing?
Keuze: " formulierbewerking"
Keuze: formulier openen
kies het te openen formulier
keuzerondje "formulier openen en specifieke gegevens zoeken"
en dan kreeg je in het verleden keurig netjes een lijst met variabelen in het huidige én het te openen formulier.
In office 2007 blijft alles in het "huidige formulier" leeg, de velden van het te openen formulier worden wel zichtbaar. Ik kan dus het zoekveld niet koppelen aan het veld waarin gezocht moet worden, wat ik ook doe.
Nu kan dat natuurlijk ook in VBA geschreven worden maar omdat dit soort zaken erg vaak in mijn databases worden gebruikt is dat vrij omslachtig.
Tot 2003 werkte dit perfect (VBA-script wordt door office zelf geschreven) maar nu dus niet meer.
Kent iemand het probleem ook en, nog belangrijker, de oplossing?