wizard in access 2007 werkt niet???

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbusser

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Wanneer ik bepaalde data uit een database in een formulier zichtbaar wil maken deed ik dat tot en met office 2003 gewoon met een leeg formulier waar ik een tekstvak aan toevoegde, Knop eronder en de wizard ging lopen en maak(te) de volgende stappen:

Keuze: " formulierbewerking"
Keuze: formulier openen

kies het te openen formulier
keuzerondje "formulier openen en specifieke gegevens zoeken"

en dan kreeg je in het verleden keurig netjes een lijst met variabelen in het huidige én het te openen formulier.
In office 2007 blijft alles in het "huidige formulier" leeg, de velden van het te openen formulier worden wel zichtbaar. Ik kan dus het zoekveld niet koppelen aan het veld waarin gezocht moet worden, wat ik ook doe.

Nu kan dat natuurlijk ook in VBA geschreven worden maar omdat dit soort zaken erg vaak in mijn databases worden gebruikt is dat vrij omslachtig.
Tot 2003 werkte dit perfect (VBA-script wordt door office zelf geschreven) maar nu dus niet meer.

Kent iemand het probleem ook en, nog belangrijker, de oplossing?

Die wizard deed het alleen als je het formulier op een tabel of opgeslagen query had gebaseerd. Heb je nu misschien een SQL string als basis voor het formulier?

Nee,
In het formulier waarin je a.h.w. het filter aangeeft staat enkel een tekstvak. Hierin kan dus gewoon tekst worden ingevoerd.
De knop filtert dan het te openen formulier dat overigens wel op een access-tabel is gebaseert.
Bijvoorbeeld: Voer in de tekst Nijmegen in, en in het te openen formulier worden uitsluitend de aan Nijmegen gekoppelde gegevens weergegeven.
Maar ook wanneer ik de tebel woonplaats als "invoer met keuzevak" gebruik werkt het niet!
In access2000 en 2003 werkte dat perfect en werd een VBA script gecreëerd als hieronder:

Private Sub Knop2_Click()
On Error GoTo Err_Knop2_Click

Dim stDocName As String
Dim stLinkCriteria As String

stDocName = "FRM_TE_OPENEN FORMULIER"

stLinkCriteria = "[Woonplaats]=" & "'" & Me![Woonplaats] & "'"
DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria

Exit_Knop2_Click:
Exit Sub

End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.