Wizard in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Breeker

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2006
Vraag: als in een willekeurige Word Wizard (bestand, nieuw...) de mogelijkheid bestaat om een bestand te openen, dan stuit ik op het probleem dat in dit type wizards de onderliggende mappenstructuur van een map waar direct naar wordt verwezen gewoon wordt weergegeven, echter sommige mappen staan op een centrale server waardoor het een snelkoppeling is (naar de map op in dit geval een centrale server). In dat geval is de onderliggende mappenstructuur niet te benaderen. In de verkenner bestaat dit probleem niet.

Herkent één van jullie dit probleem? Graag reactie en uiteraard bij voorbaat dank.

Dag Breeker,

De server is meestal direct benaderbaar als een schijf net als C:\.
Lees eens waar de snelkoppeling naar wijst.

Gegroet,

Axel.

Alex, dank voor je reactie. In deze wizards is dat (onder Windows 2000/NT) niet mogelijk. Zelf heb ik er thuis onder XP geen last van (echter op mijn werk wel). Ik krijg dan een 'browse for folder' scherm te zien waar de mappen op de centrale server worden weergegeven door snelkoppelingen en ik derhalve niet de onderliggende mappenstructuur kan benaderen.....

Dag Breeker,

Open bijgaand document en kijk welke drives er worden gevonden.

Gegroet,

Axel.

Bijlagen

Axel, er worden 3 drives gevonden, te weten C:\WILLEM; V:\Data en Y:\Data. En nu?

Dag Breeker,

De V en Y schijf staan waarschijnlijk op de server.

Bijgaand programma leest de files van V:\Data

Gegroet,

Axel

Bijlagen

Axel, het gaat juist om documenten die onder de Y-schijf staan. Maar ik zie niet hoe ik dit nu kan gebruiken om binnen bestaande wizards..

Dag Breeker,

Nee, bestaande wizards kun je niet gebruiken. Dat is gebleken. Je zult dus zelf een programma moeten schrijven. Daar is VBA voor.

Ggegroet,

Axel.

Axel, als ik je laatste Drives bestand gebruik krijg ik enen foutmelding (fout 76 tijdens uitvoering: Kan het pad niet vinden). Als ik het vorige Drives bestand gebruikt, toont hij de drie hiervoor genoemde drives, maar kan ik in de userform niet verderklikken om een bestand te openen. Als ik het VBA script van dit userform erbij pak:

Option Explicit

Private Sub ListBox1_Click()

End Sub

Private Sub UserForm_Click()

End Sub

Private Sub UserForm_Initialize()
Dim f

For Each f In CreateObject("Scripting.FileSystemObject").Drives
If f.IsReady Then ListBox1.AddItem f.DriveLetter & ":\" & f.volumeName
Next
End Sub

zou mijns inziens het rode gedeelte naar een specifieke locatie moeten verwijzen. Een tweede stap zou zijn om de onderliggende bestanden ook te kunnen openen. Graag je advies. BVD.

Dag Breeker,

Onderstaande code heb je nodig. Die andere is van de vorige keer.

Private Sub UserForm_Initialize()
Dim f

For Each f In CreateObject("Scripting.FileSystemObject").GetFolder("Y\Data\").Files
MsgBox f.Path
Next
End Sub

Heb je al eens met verkenner de mappen opgezocht?

Gegroet,

Axel.

Axel, dank. Via de verkenner kan je de files uiteraard wel benaderen. Ik ga het weer proberen.

Dag Breeker,

En als je ze in een combobox of listbox wilt hebben dan gebruik je FileSystemObject.

Gegroet,

Axel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan