Wizard Netwerk instellen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Ik wilde de Remote Desktop Client proberen tussen twee computers. Van de boven-PC naar beneden lukt het wel, maar andersom niet, Tevens kan ik beneden wel de gedeelde mappen van de boven-pc bekijken, maar andersom niet. Ik heb geprobeerd de 'wizard netwerk instellen' te doorlopen op de benenden-PC, maar ik krijg dan de medling dat er een fout opgetreden is, de wizard niet voltooid is, en dat ik kan proberen om de wizard nog eens te doorlopen met andere instellingen (wat voor mij hetzelfde effect heeft, daarbij kloppen die instellingen dan niet) of handmatig de instellingen in te geven etc.
De boven PC maakt gebruik van Zonealerm pro. Die laat dus wel de RDC door en ook de bestands/printerdeling is geen probleem (als ik beneden die bestanden wil bekijken). De benedencomputer heeft Kaspersky internet Security, maar zelfs als ik die helemaal uitschakel en ook 'guard' uit de processen haal in taakbeheer, werkt het niet.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Een paar redenen waarom RDP niet werkt op de ene computer en wel op de andere:
1. Op XP Home heb je geen mogelijkheid tot Extern Bureaublad (RDP dus), uitsluitend is Hulp-op-Afstand beschikbaar.
2. Extern Bureaublad is niet aangezet (rechter muisknop op deze computer, Eigenschappen, tabblad Verbindingen van Buitenaf)
3. Je hebt geen gebruikers toegevoegd waarop mag worden ingelogd met RDP (doe je in hetzelfde tabblad als 2).
4. Wachtwoorden zijn standaardmatig verplicht bij Extern Bureaublad toegang. Anders mogelijk maken via Gpedit.msc (gebruikers zonder wachtwoord mogen lokaal inloggen).
5. Firewalls etc.: Poort 3389 TCP staat dicht/is geblokkeerd

Succes,

Tijs.

Bedankt voor je hulp.
Een paar redenen waarom RDP niet werkt op de ene computer en wel op de andere:
1. Op XP Home heb je geen mogelijkheid tot Extern Bureaublad (RDP dus), uitsluitend is Hulp-op-Afstand beschikbaar.
Het betreft in beide gevallen Pro versies (overigens kan het op de Home versies ook, maar dan dien je het apart te downloaden)
2. Extern Bureaublad is niet aangezet (rechter muisknop op deze computer, Eigenschappen, tabblad Verbindingen van Buitenaf)
Staat aangevinkt
3. Je hebt geen gebruikers toegevoegd waarop mag worden ingelogd met RDP (doe je in hetzelfde tabblad als 2).
Werkt helaas ook niet. Het heeft in het verleden gewerkt zonder, dus waarschijnloijk zou het sowieso zo moeten werken. Ik zie sowieso de naam als staan achter 'deze gebruiker heeft al toegang' (is dezelfde login-naam op beiden computers).
4. Wachtwoorden zijn standaardmatig verplicht bij Extern Bureaublad toegang. Anders mogelijk maken via Gpedit.msc (gebruikers zonder wachtwoord mogen lokaal inloggen).
Beiden profielen op de computers hebben een wachtwoord.
5. Firewalls etc.: Poort 3389 TCP staat dicht/is geblokkeerd
Dit was inderdaad eerst het probleem bij Zonealarm (de boven-computer), en dat is verholpen. In Kaspersky Internet Security lijkt dit ook primna ingesteld te zijn (zie de screenshot). Maar wanneer ik de gehele suite afsluit, inclusief 'guard' in taakbeheer, werkt het ook niet. Ik weet het dus niet zeker, maar ik ben geneigd te denken dat het niet aan de firewall ligt. Maar het zou zomaar kunnen. ZA is namelijk ook niet af te sluiten. Maar als het goed ingesteld staat in de firewall, zou het toch goed moeten zitten, zou je zeggen.

Bijlagen

• KIS3389.JPG
    KIS3389.JPG
    27,5 KB · Weergaven: 56
In je bijlage: Je hebt poort 3389 opengezet voor de TS/RDP client op de Boven-computer, maar je beschrijft het probleem dat niet MET de Boven-computer verbonden kan worden vanaf de Beneden-computer.

Het lijkt mij dus dat je je poort 3389 open moet zetten voor (connectie met) de Terminal Services service op de Boven-computer.

Heb helaas geen Pro bij de hand momenteel, maar vlgs. Services.msc is de aanroep als volgt van de service:

C:\WINDOWS\System32\svchost -k DComLaunch

Weet zo snel dus niet welke executable dus rechten moet geven op inkomende connecties op poort 3389 TCP/UDP, maar hopelijk vind je het wel.

Tijs.

Service staat ingeschakeld, helaas zonder verandering. Erg vreemd. Kan het zijn dat het de Kaspersky installatie is die toch iets tegenhoudt, ook al is het geheel in taakbeheer verwijderd?

Je zou voor de test eens een Hulp-op-afstand verzoek kunnen doen vanaf Boven-computer naar iemand op de Beneden-computer. Hopelijk meldt je firewall dan van allerlei programma's die toegang willen tot of toegang willen geven vanaf het Internet/lokale netwerk (zowel op de boven als op de beneden-computer).

Overigens mag Kaspersky hier toch niets mee te maken hebben? Dat is toch een anti-virus programma en geen firewall?

Heb verder helaas geen tips meer voor je...

Tijs.

Helaas heeft ook dat geen resultaat. ik begin te denken dat de installatie van de bendencomputer niet helemaal in orde is. Ik kan immers met de bovencomputer moeiteloos met mijn laptop (gisteren gekocht, dus kon het niet eerder testen) een verbinding maken. Wellicht dat als je er volledig in zit, dat het betreffende probleem toch opgelost kan worden, maar goed. Vooralsnog is het toch niet zo heel belangrijk dat ik vanaf boven tochgang op de benedencomputer heb, dus het kan wel effe wachten.

Iig bedankt voor alle moeite.

Overigens is Kaspersky een suite. Ze zijn inderdaad bekend van hun antivirussen, maar hadden al lange rtijd ook al een firewall genaamd 'Kaspersky Anti-Hacker'. Tegenwoordig bieden ze anti-hacker niet meer apart aan (de anti-virus wel), maar zit er wel een firewall (en anti-spam, phishing, anti-spyware) geintegreerd in hun security suite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan