wizard onderhoud

Status
Niet open voor verdere reacties.

argentijntje

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2004
Na het activeren van wizard onderhoud (windows 98) loopt mijn computer vast tijdens schijfcontrole en wel tijdens het controleren van FATS's. Is hier een oplossing voor?

dat lukt wel maar daar is wizard onderhoud toch niet voor? Dit geldt ook voor defragmenteren en schijfcontrole losstaand van wizard onderhoud.. echter, als dit alleen kan in de veilige modus...dan is mijn vraag beantwoord...gracias!

Het moet natuurlijk ook kunnen in de normale situatie.
Mogelijk dat na een uitgebreide controle een foutje aan het licht komt en opgelost wordt.

Andere optie is dat er andere programma's actief zijn die ervoor zorgen dat de wizard onderhoud vastloopt.

welke andere programma's kunnen dat zijn en hoe kan ik een uitgebreide controle doen...

De uitgebreide controle kun je in de veilige modus doen.

Andere programma's?

Mogelijk een energiespaarprogramma wat je aan hebt staan. Zet deze alle eens uit en kijk of hij dan door wil lopen.

Ik gebruik wizard onderhoud (op ME dus) 1-2x per week. Dan is niets aan de hand. Soms duurt defragmentatie wat langer, als een van mijn kids weer films e.d. heeft gedownload.
Mogelijk heb jij al langer geen wizard onderhoud uitgevoerd.
In veilige modus (tip van Sigma) starten niet alle programma’s op. Hierdoor kan wat sneller gaan, of in jou geval toch werken.
Wat start bij jou op? Dat weten wij dus niet. Dat kun jij zien. Eventueel via je opstart lijst. Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren. Typ daar het woord: msconfig en daarna klik OK. Kies het tabje Opstarten. Nu zie ja wat opstart. Kom je niet echt uit, plaats hier dat lijst voor tips (aan en/of uitschakelen)

Ik heb het probleem opgelost! Het was ook wel een beetje voor de hand liggend....ik heb mijn virusscanner, firewall en zone alarm uitgeschakeld en vervolgens deed wizard onderhoud het gewoon....

In ieder geval bedankt voor alle reacties! Buenos dias!

Ik draai het wizard onderhoud met mijn N.I.S. aan (firewall + anti virus). Onderhoud (beide partities samen) duurt bij mij ± 20 min.

Ook namens mij: graag gedaan :D

Ciao :D
Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan