• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wizard sjablonen in Excel 2010?

Status
Niet open voor verdere reacties.

c smallenbroek

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2010
Ik zit met een groot probleem!! Ben ik gewend om jarenlang met Excel 2002 te werken en met de plugin Wizard sjablonen, wordt ik nu gedwongen om verder te gaan met Office10. Excel heeft hierin geen mogelijkheid meer om met de wizard sjablonen te werken.

Omdat ik, samen met veel collega's gebruik maak van Excel om hier veel nummerieke gegevens in te verwerken, heb ik met de wizard sjablonen een schil gemaakt waarmee deze gegevens makkelijk in een database worden opgeslagen.

Als we straks dus overgaan op het nieuwe Office, kan ik niet meer op deze manier te werk gaan. Iemand op dit forum ook suggesties hoe ik dit snel en eenvoudig kan oplossen? ( ik heb het al even met Access geprobeerd, maar dit gaat niet goed in mijn geval).

snel en eenvoudig is al erg relatief ;)

Excel 2010 ondersteund nog steeds templates. Ook kan er nog steeds relatief makkelijk naar verschillende databases geupload worden.

Hoe dit op te lossen is met de gegeven beschrijving erg moeilijk te zeggen. Er is een wijd bereik van oplossingen; van sterk gecentraliseerd tot volledig gedistribueerd. Een gecentraliseerd systeem wat ik goed werkend heb gezien is waar de templates gemaild worden naar een centrale server die dan de updates verwerkt.

Het is ook nog steeds mogelijk om excel de database interactie af te laten handelen. Wat er lijkt te missen is dus volgens mij enige ervaring met VBA en/of VB/C# om de oude template tool te vervangen

Het is blijkbaar zeer dringend ;) als J K P geen antwoord weet dan zal het moeilijk worden .
Is het dit wat je wil hebben ?
Ik heb de download gedaan het bestandje niet geïnstalleerd maar uitgepakt daar heb je de add in en deze via de option van excel bij de invoegtoepassingen gezet .
De add in kan ik niet uploaden wegens + 100 Kb .

hier de link om de add in te downloaden ik laat hem daar een paar dagen staan

Bijlagen

• sjoblwiz.jpg
    sjoblwiz.jpg
    59,8 KB · Weergaven: 150
Laatst bewerkt:
Trucker10:

Dit is exact wat ik zoek!!!
Perfect!!!
Ik zal 't bestand gelijk downloaden, heel erg bedankt!!!:thumb:

en....HET WERKT!!! SUPER BEDANKT!!!

Laatst bewerkt:
Vergeet je dat andere forum ook niet , om daar de vraag opgelost te zetten ;) .

Wizard sjablonen

Dag, Kan iemand mij vertellen of de Wizard Sjablonen ook voor Excel 2007 beschikbaar is?

En zo ja, hoe kan ik daar dan achter komen?

Groet,

Micha

Als het goed is, werkt de wizard sjablonen idd ook voor Excel 2007, heb je al gekeken op de Microsoft website?
Als je 'm niet kunt vinden, kan ik 'm eventueel wel even naar je mailen...

Topics van een jaar geleden mogen met rust gelaten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan