• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

wizard sjablonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lecxe

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2005
Ik wil graag een klein database maken met wizard sjablonen. Ik heb de 5 stappen doorlopen, sjabloon en database aangemaakt.
Als ik het goed heb begrepen is het de bedoeling dat elke keer als ik een werkblad van het gemaakte sjabloon gebruik en opsla dan worden de de van te voren bepaalde cellen opgeslagen in een record in de aangemaakte database. (Is het nog te volgen)
Alleen het probleem is, hij schrijft niks weg en database blijft leeg. In de database komen wel de namen van de cellen die ik heb benoemd terug.
Ik moet ergens iets over het hoofd hebben gezien. Kan iemand mij helpen? Ik weet niets over databases

alvast bedankt

Welkom op het forum!

Als ik zo je vraag lees vraag ik me af of je wel in Excel werkt of mogelijk in Access...

Excel:
excel8uy.jpg

Access:
access0rd.jpg

Thanks to ImageShack for Free Image Hosting

Weet je zeker dat je in Excel zit?

Over het algemeen gebruik je een wizard maar één keer.
De wizard helpt je om snel een opzetje te maken, daarna gebruik je gewoon 'openen' en 'opslaan'
en 'opslaan als' om je bestanden te openen en na gebruik weer op te slaan.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Withaar
Welkom op het forum!

dank u:)

Geplaatst door Withaar

Als ik zo je vraag lees vraag ik me af of je wel in Excel werkt of mogelijk in Access...

Ja hoor ik zit in excel.
Wizard sjablonen zit in excel en is toch bedoeld om een database mee te maken binnen excel? Als er een andere mogelijkheid binnen excel is om een database te laeten draaien hoor ik dat graag.

mvg

Bijlagen

• wizard.jpg
    wizard.jpg
    29 KB · Weergaven: 42
... Excel 2002 met een invoegtoepassing, of een nog oudere versie, '97 had dit nog standaard.
Was even zoeken, want dit is geen standaard optie in Excel 2003.
Meer info hier

In de 2002 en 2003 versie is dit vermoedelijk geschrapt omdat (bijna) niemand er gebruik van maakte.
Zal eens kijken of ik iets vergelijkbaars kan vinden voor de 2003 versie, zo niet hoop ik dat iemand met een oudere versie op je probleem reageerd.

Ik gebruik inderdaad een oude versie nl. excel2000
Met die hulp van microsoft kwam ik er ook niet uit.

Is er geen andere database oplossing mogelijk binnen excel?

mvg

Wat ik er van beprijp is dat data die op bepaalde velden wordt ingevuld in een database worden gezet, je kunt zelf aangeven welke cellen daarvoor gebruikt worden.
In de database zelf staan alle waarden die in die cellen dan zijn ingegeven op één rij (record) waarbij boven deze rijen de in de kolommen de veldnamen staan.

Omdat ik geen werkende versie van excel hier heb kom ik echter niet verder.

Het lijkt me echter handig voor jou als je eens kijkt naar de mogelijkheden van Autofilter en Formulier, zie bijlage.
M.i. kan je hiermee een prima eenvoudige database beheren in excel.

Bijlagen

• formulier.gif
    formulier.gif
    15,9 KB · Weergaven: 27
ja die formulier kende ik al.
Maar is het mogelijk dat ik zelf zo'n formulier maak met mijn eigen indeling?

Hoe bedoel je?

Zet gewoon in de eerste rij de veldnamen van je database en de optie formulier herkent ze.

Met een VB (Alt)+(F11) kan je zelf ook invoer en bv query sjablonen maken met z.g. userforms.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan