Wl-143 beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

de wing

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 aug 2005
Ik heb een router van sitecom de WL-143, hoe kan ik deze het beste beveiligen via de WEP of WPA?
En is er ergens een Nederlandse vertaling om dit in te stellen

Thanks

De router kun je niet beveiligen met wep of wpa dat is voor een draadloos netwerk.
Jou router zal een firewall hebben en die laat je gewoon aanstaan dan ben je voor buiten naar binnen goed beveiligd.

Oke, de router kan ik niet beveiligen maar is het wel mogelijk om het draadloos netwerk te beveiligen.

Wat zijn de mogelijkheden hiervoor, je het WEP en WPA? wat is beter voor de veilingheid?

WPA is een betere encryptie.
Alleen nog niet alle wifi kaartjes ondersteunen dit.
Met behulp van een driver update doen ze dat meestal wel.
Wep is onderhand al gekraakt en WPA geloof ik nog niet (correct me if i'm wrong)

Oke de WPA is een betere beveiliging, is er ergens een Nederlandse beschrijving om dit te installeren.

Thanks

probleem beveiliging

Hallo,

ik ben naar de genoemde link gegaan en heb daar alle instructies gevolgd (eerst WPA geprobeerd en later WEP), maar helaas op een of andere manier lukt het niet en staat er bij mijn draadloze netwerken bij 'sitecom' (merk onze router) nog steeds onbeveiligd netwerk. Als ik weer check op de site van de router bij beveiliging zie ik inderdaad dat de gegevens weer 'weg' zijn (terwijl ik wel op apply gedrukt heb en de router heeft gereboot)
Kan ik nog iets verkeerd gedaan hebben of vergeten zijn?

Groetjes Barbara

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan