WLAN aanmaken in CMD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yorick1989

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
HAllo,

Is er een mogelijkheid om via het command prompt een wlan verbinding aan te maken? Ik heb echt de halve dag gezocht op google, en ik kreeg iets van netsh maar ik weet niet of het daar mee kan en hoe dit precies werkt. Ik moet namelijk op het bedrijf bij iedere computer de juiste wlan instellingen instellen op de laptops met speciale certificaten, maar het is makkelijker als dat via commands kan, ipv handmatig. En als dit niet in CMD kan, kan iemand mij dan uitleggen (of) ik het misschien met een script kan doen, en hoe ik dat dan zelf maak!

Alvast bedankt voor het helpen.

MVG,
Yorick

Volgens mij wel, zie tweede link, maar ik beheer zelf geen WPA2, dus durf ik het niet te garanderen

Volgens mij wel, zie tweede link, maar ik beheer zelf geen WPA2, dus durf ik het niet te garanderen

Ja ik zie de codes, maar hoe maak ik daar een bestandje van? Ik ben echt nieuw met dit soort dingen.

Hoe bedoel je precies? Het profiel is gemaakt in XML. Dit is gewoon leesbare text zoals je het in het voorbeeld ziet. Maak een bestandje genaamd "test.xml" of iets dergelijks en dan kun je aan de slag.

De ondersteuning voor windows xp is pas vanaf service pack 3 (xml profielen) en kan niet met het netsh commando, omdat dat niet wordt ondersteund in xp. Je kunt hier wel omheen werken, maar dan moet je zelf mogelijk gaan programmeren. Voor jouw omgeving is er dus geen makkelijk eenduidig antwoord. Onder de kap wordt het allemaal ondersteund, maar alleen in win7 heb je een standaard "eenvoudige" commandline optie.

Hoe bedoel je precies? Het profiel is gemaakt in XML. Dit is gewoon leesbare text zoals je het in het voorbeeld ziet. Maak een bestandje genaamd "test.xml" of iets dergelijks en dan kun je aan de slag.

De ondersteuning voor windows xp is pas vanaf service pack 3 (xml profielen) en kan niet met het netsh commando, omdat dat niet wordt ondersteund in xp. Je kunt hier wel omheen werken, maar dan moet je zelf mogelijk gaan programmeren. Voor jouw omgeving is er dus geen makkelijk eenduidig antwoord. Onder de kap wordt het allemaal ondersteund, maar alleen in win7 heb je een standaard "eenvoudige" commandline optie.

Ja dat heb ik dus gemaakt, maar dan wordt xml geopend met word als ik daar dubbel op klik. Hoe moet ik dit bestandje openen dan?

Code:
netsh wlan add profile filename="C:\Wireless Profiles\WiFi Profile.xml"

dat importeerd je xml profiel voor verder gebruik. vervolgens

Code:
netsh wlan connect name=<profiel>
om het ingebrachte profiel te gebruiken en te connecteren. let op, de profielnaam wordt gedefineerd in de file en is niet de filenaam(per se)

je kunt ook een profiel exporteren op een pcdie je reeds gedaan hebt om te kijken hoe het werkt

Laatst bewerkt:
Code:
netsh wlan add profile filename="C:\Wireless Profiles\WiFi Profile.xml"

dat importeerd je xml profiel voor verder gebruik. vervolgens

Code:
netsh wlan connect name=<profiel>
om het ingebrachte profiel te gebruiken en te connecteren. let op, de profielnaam wordt gedefineerd in de file en is niet de filenaam(per se)

je kunt ook een profiel exporteren op een pcdie je reeds gedaan hebt om te kijken hoe het werkt

Ja dat was mij inmiddels al gelukt voor windows 7 maar is voor XP ook een manier om de profielen te laden?

Laatst bewerkt:
Alleen door zelf even te programmeren (of op het internet een betrouwbare bron vinden het het reeds heeft gedaan)

http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?displaylang=en&id=2098

werkt eigenlijk precies hetzelfde als op win7, maar microsoft heeft het zelf niet toegevoegd aan hun shell

*edit* http://www.symantec.com/connect/articles/how-capture-and-deploy-wlan-profiles

als je symantec vertrouwd is dit misschien een oplossing (alleen SP3)

Ja eigenlijk wil ik het alleen met commandos. Velen hier hebben er geen verstand van, dus wil so veel mogelijk via een commando laten doen. Maar goed, als het niet standaard in windows XP kan is dit voldoende! Heel erg bedankt voor het helpen, het heeft echt geholpen!

MVG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan